Metrorex ar putea rezilia contractul cu firma franceza Alstom de 239 milioane euro pentru mentenanta metrourilor, incheiat in 2003 pe o perioada de 15 ani, scrie gandul.info, arata Mediafax.

Metrorex a lansat un anunt de intentie prin care anunta ca doreste sa scoata la licitatie serviciile de mentenanta preventiva si corectiva pentru trenurile companiei. Contractul este estimat la 693,31 milioane lei (169,8 milioane euro), fara TVA, pentru o perioada de 10 ani.

Data prevazuta pentru inceperea procedurilor de adjudecare a fost stabilita la 30 iunie.

Directorul general al Metrorex, Gheorghe Udriste, a declarat pentru gandul.info ca exista posibilitatea anularii contractului cu Alstom.

"Tinta negocierilor actuale este sa ii determinam sa accepte un profit rezonabil, de 5-10%. Deocamdata, nu vor sa spuna nici macar cum se compune pretul", a spus Udriste.

Potrivit unor surse din Ministerul Transporturilor citate de gandul.info, marja de profit a Alstom pentru contractul de mentenata la metrou este de 30%, iar in sapte ani de contract, compania a incasat circa 207 milioane de euro.

Directorul general al Alstom Transport Romania, Gabriel Stanciu, spune ca nu a primit nicio notificare oficiala privind rezilierea contractului din partea Metrorex si ca operatorul retelei de metrou are plati restante de 40 milioane de euro din perioada 2009-2010.

Metrorex si Alstom au in 2003 un contract cadru pentru servicii de mentenanta valabil pentru o perioada de 15 ani. Anual sunt incheiate acte aditionale prin care se stabileste costul prestatiilor.

"Sunt uluit in ceea ce priveste anuntul de intentie publicat de Metrorex. Tot ce pot sa spun este ca suntem in discutii cu Metrorex pentru a reaseza costurile in funtie de kilometri parcursi de trenuri. Ei spun ca au crescut costurile cu mentenanta, iar eu le spun ca pretul a ramas constant in lei din 2004, chiar daca de atunci inflatia a crescut. Ceea ce a crescut este numarul kilometrilor parcursi de trenuri", a spus Stanciu.

Alstom a preluat in concesiune, in 2005, cu titlu gratuit si pe intreaga durata de 15 ani a contractului, o mare parte a depourilor Pantelimon, Ciurel si IMGB 2, precum si Uzina Militari.

Alstom nu este prima companie franceza care intampina probleme la Ministerul Transporturilor, dupa ce Compania de Autostrazi si Drumuri Nationale a reziliat recent un contract de 224 milioane euro cu firma Colas pentru constructia tronsonului de autostrada Cernavoda-Medgidia.

Anul trecut, consortiul format din companiile Vinci (Franta) si Aktor (Grecia) a renuntat anul trecut la un proict de 1,5 miliarde de euro pentru constructia autostrazii Comarnic-Brasov.

O alta mare companie franceza, GDF Suez, s-a retras din proiectul de constructie in parteneriat cu statul roman si alti investitori a reactoarelor nucleare 3 si 4 de la Cernavoda.

In Romania, grupul Alstom detine trei firme, respectiv Alstom Power Romania, Alstom General Turbo si Alstom Transport, precum si un centru de coordonare a proiectelor de mediu din regiune.

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:

Setari Cookie-uri