Primul sef roman al Velux: Cresterea consumului se va relua in 6-9 luni de la revenirea economiei

Producatorul danez de ferestre de mansarda Velux si-a bugetat pentru 2011 o stagnare a cifrei de afaceri pe piata autohtona, la circa sase milioane de euro.

“Cifra de afaceri a scazut cu circa 10% anul trecut, din cauza ca s-a redus consumul. De asemenea, in 2010 a fost o iarna foarte grea, ceea ce a afectat vanzarile”, spune Razvan Tudor, primul sef roman al Velux Romania.

El l-a inlocuit la inceputul anului pe suedezul Hans Wreifalt, ce a condus importatorul de ferestre de mansarda in perioada ianuarie 2009 – decembrie 2010. Tudor s-a alaturat companiei in august 2010, iar pana la sfarsitul anului a trecut printr-un stagiu de pregatire in vederea preluarii noilor atributii.

Sunt primul director general roman si primul fara mandat. Cu toate acestea, nu am simtit o presiune suplimentara din partea grupului, iar cei de acolo sunt adeptii localizarii managementului”, afirma Tudor.

Sub conducerea sa, anul a inceput la fel de anevoios ca 2010, din cauza iernii care, chiar daca nu a fost la fel de aspra, a durat mai mult. Ca valoare insa, vanzarile din primul trimestru sunt comparabile cu cele din perioada ianuarie - martie 2010.

O schimbare s-a observat insa: clientii comanda mai putin si mai des.

“La inceputul anului trecut, fluctuatiile de achizitie erau in forma de V, adica erau saptamani in care clientii cumparau mult, iar altele cu vanzari foarte scazute. In schimb, in primul trimestru al acestui an, am observat ca fluctuatiile sunt mult mai line. Acum, oamenii sunt mult mai rationali si mai atenti”, precizeaza Tudor.

Vestile bune pe care le-au transmis autoritatile cu privire la evolutia Produsului Intern Brut (PIB) din ultimele doua trimestre nu s-au vazut in businessul companiei. Chiar daca numarul vizitatorilor in magazinele distribuitorilor a crescut fata de inceputul lui 2011, deciziile de cumparare se iau mai greu.

“Daca se pastreaza actual ritm de crestere economica, eu vad o reluare a consumului intr-un interval de 6-9 luni”, mentioneaza Razvan Tudor.

Noul director general al importatorului de ferestre nu a avut timp sa schimbe multe in mersul companiei, pentru ca organizatia a functionat bine si inainte de venirea sa. Datorita experientei acumulate in vanzari, in companii precum Vel Pitar sau Baxi Romania, Tudor a incercat sa-i faca pe oamenii de vanzari din cadrul societatii sa fie mai aproape de parteneri, unii dintre ei slabiti de valul crizei.

De asemenea, executivul a continuat eficientizarea activitatilor companiei, pentru a face fata nevoilor fiecarui distribuitor, indiferent de marimea afacerii.

“Am observat ca distribuitori mari au nevoie un partener care sa le livreze volume, cu un discount adecvat si in timp util, in vreme ce distribuitorii mici vor un discount in functie de fiecare comanda”, spune Tudor.

Compania nu si-a setat obiective mai ambitioase pentru 2011 pentru a nu fi nesustenbabile, in conditiile in care piata ferestrelor de mansarda va ramane, cel mai probabil, la un nivel similar celui inregistrat anul trecut, respectiv 8,5 milioane de euro, potrivit estimarilor Velux.

In prezent, circa 70% din cifra de afaceri a importatorului de ferestre este realizata din vanzarea de ferestre, iar restul de comercializarea de accesorii.

Cei mai importanti jucatori de pe piata locala a ferestrelor de mansarda sunt Keylite (Irlanda), Fakro (Polonia) si Roto (Germania).

Grupul danez Velux, care are circa 10.000 de salariati globali, este prezent in peste 40 de tari la nivel mondial si dispune de 11 unitati de productie.

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Companii »



Setari Cookie-uri