26 Mai 2011

Afacerile Danone au continuat sa fiarba in 2010: Avans de 10%



Danone Romania a raportat anul trecut o crestere a cifrei de afaceri de 10%, pana la 476 mil. lei, in timp ce industria lactatelor a afisat un avans de 3,3% in intervalul mentionat, a anuntat compania.

Danone a inregistrat in 2009 o cifra de afaceri de 435 mil. lei.

In plus, potrivit lui Stephane Batoux (foto), director general Danone Romania si Tarile Adriatice, 2010 a reprezentat un an cu o rata a profitabilitatii mai mare decat cea inregistrata in 2009, fara a oferi insa date exacte privind valoarea acestui indicator.

Danone Romania si-a majorat cota de piata in categoria produselor lactate proaspete pana la 58%, pe segmentul de iaurturi pana la 69% si pe segmentul iaurtului cu fructe de 72%.

Evolutia a fost determinata de lansarea de produse noi si o politica sustinuta pe partea de promotii, strategie care va fi continuata si in acest an.

90% din produsele Danone, comercializate pe piata romaneasca, sunt fabricate in unitatea de productie din Bucuresti. In plus, 3% din productia fabricii este destinata exportului in tari precum Republica Moldova si din regiunea Adriaticii.

Pentru acest an compania isi propune sa majoreze ponderea exporturilor pana la 4%, urmarind sa extinda vanzarea de produse in tari precum Serbia, Croatia si Albania.

De asemenea, compania va investi in acest an in marirea capacitatii de productie a fabricii din Bucuresti. In acest sens, Danone va achizitiona noi utilaje si va continua sa angajeze personal, fara a oferi insa detalii cu privire la valoarea investitiei si a numarului de persoane pe care intentioneaza sa le recruteze.

In prezent, Danone produce si vinde zilnic 1,3 milioane de unitati. Compania are 740 de angajati, cu 31 mai multi decat in 2009.

Valoarea taxelor si impozitelor platite de companie catre stat a crescut anul trecut cu 17%, la 81,4 mil. lei.

Danone a investit in 2010 peste 17 mil. lei in dezvoltarea capacitatii industriale, in tehnologie, logistica si distributie si programul “Spre Vest”, dedicat fermelor partenere. Pentru acest an compania are planificate investitii care ating valori similare.

Piata produselor lactate din Romania a crescut in 2010 cu 3,3%, in timp ce categoria iaurturilor a inregistrat un avans de 6,6%.

Consumul de iaurt per capita a crescut la 3,46 kg pe an, ramanand insa unul dintre cele mai scazute din Uniunea Europeana. Spre comparatie, consumul de iaurt per capita in Macedonia atinge 11,79 kg pe an, Slovenia – 13,86 kg, Bulgaria – 11,14 kg, Serbia – 11,03 kg.



Citeste si