urata unei calatorii cu trenul de la Bucuresti la Predeal va fi scurtata la doua ore, dupa ce lucrarile pe tronsonul Campina-Predeal vor fi finalizate, in noiembrie, cu o intarziere de peste un an, pentru care constructorul austriac Porr va primi penalitati de 24 milioane euro, scrie Mediafax.

"Din nefericire, aceasta este un exemplu de «asa nu» in ceea ce priveste proiectele feroviare. E o combinatie de cinci consortii, fara manageri de proiect, ceea ce a dus la o bulibaseala pe santier. Lucrarea trebuia terminata in octombrie 2010 si de aceea Porr va primi penalitati de 24 milioane euro", a declarat ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, intr-o vizita de lucru la Campina.

Lucrarile de modernizare a tronsonului Campina-Predeal au inceput in 2007 si au costat 312 milioane euro, din care 75% sunt fonduri preaderare ISPA si 25% de la bugetul de stat. Lungimea tronsonului este de 48 de kilometri.

"Chiar daca proiectul este intarziat cu un an si o luna, in negocierile cu Comisia Europeana am reusit sa nu avem corectii financiare", a spus Boagiu.

Intrebat care au fost motivele invocate de Porr pentru intarzieri, ministrul a raspuns ca nu este interesat de motivele constructorului.

"Pe noi nu ne intereseaza motivele lor, ne intereseaza motivele noastre si urmeaza ca autoritatea de management sa aplice penalitatile", a aratat Boagiu.

Tronsonul Campina-Comarnic este finalizat, iar lucrarile pe tronsonul Comarnic-Predeal sunt realizate in proportie de 80%. Dupa finalizarea lucrarilor de modernizare, trenurile vor circula cu 160 km/ora pe tronsonul Bucuresti-Campina, cu 100 km/ora pe tronsonul Campina-Comarnic si cu o viteza de 80 km/ora pe sectorul Campina-Predeal.


Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Companii »



Citește și
Setari Cookie-uri