"In vremuri dificile, angajati motivati si uniti sunt o necesitate, nu un lux. Angajatii motivati isi doresc ca angajatorul lor sa aiba succes, vor sa lucreze la el in continuare si sa dea 100% pentru el. Dar trebuie sa tinem minte ca atitudinile fata de munca si realitatea de zi cu zi la job au fost diferite pentru fiecare generatie. Nu mai exista asteptari si nu se mai ofera locuri de munca pe viata. Multi tineri cauta ceea ce percep ca fiind o cariera care inseamna ceva - si cred ca au dreptul sa obtina acest lucru - si vor lucra in joburi de scurta durata, timp in care vor cauta alte locuri in care sa isi indeplineasca ambitiile”, spune Sukhi Ghataore, director la GfK Custom Research.
Cu toate ca, la nivel global, angajatii mai tineri sunt de obicei relativ feriti de responsabilitatile cele mai mari la locul de munca, o parte mai mare dintre ei declara ca echilibrul intre munca si viata personala, presiunea de a lucra multe ore pe zi si sanatatea reprezinta <<frecvent>> sau <<aproape intotdeauna>> o problema sau o preocupare pentru ei, potrivit analizei.
Pe primele locuri in topul angamentului fata de propriul angajator se afla salariatii din Macedonia (36%), Franta (32%), Turcia (32%), Mexic (27%) si Statele Unite ale Americii (24%).
“In multe tari presiunile de la job isi spun cuvantul cu privire la starea de bine a tinerei generatii de angajati. Doua cincimi (40%) din tinerii din cele 29 de tari analizate sunt frecvent stresati la munca - mai multi decat in orice alta grupa de varsta. Mai mult, aproape o treime (31%) se simt presati sa lucreze multe ore pe zi. O treime dintre tinerii angajati (34%) sunt preocupati de faptul ca nu au suficiente resurse pentru a putea munci eficient, fata de 22% dintre angajatii cu varsta peste 60 de ani”, se mai arata in studiul citat.
Analiza a fost realizata in perioada 8 februarie - 4 aprilie 2011, pe un esantion de peste 30.500 de angajati, din 29 de tari.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: