Retailerul de bricolaj Leroy Merlin, detinut de grupul francez Aveo, care va deschide in august primul magazin pe piata locala, in parcul comercial Colosseum, dezvoltat de firma Nova Imobiliare pe soseaua Chitilei, nu a achizitionat pana acum niciun teren in Romania.
“Nu avem niciun teren in Romania, iar magazinul din Colosseum este in proprietatea Nova. Ei au alocat fondurile necesare constructiei, iar noi suntem doar chiriasi”, spune Cristian Petrescu, director de expansiune al Leroy Merlin Bricolaj, subsidiara locala a grupului.

Magazinul ocupa o suprafata de circa 19.000 de metri patrati, care include si spatiile de birouri ale companiei. Investitia totala se va ridica la circa 18-19 milioane de euro.

In parcul de la marginea Bucurestiului va functiona din toamna si un hipermarket Carrefour, precum si o galerie comerciala.

“In mod normal, chiria pe care o s-o percepem va fi de circa 11 euro pe metrul patrat. Leroy Merlin va plati mult mai putin, pentru ca este unul dintre cei mai importanti chiriasi ai nostri”, explica Panico Panayi, proprietarul cu origini elene al Nova Imobiliare.

In general, francezii aleg sa se extinda la nivelul unei tari prin constructia de magazine proprii.

“Eram dispusi sa cumparam magazinul, dar proprietarului parcului nu a vrut sa vanda”, precizeaza Petrescu.

Panayi nu a vrut sa vanda terenul catre Leroy Merlin pentru ca a dorit sa pastreze intacta structura parcului comercial, in cazul in care peste cateva zeci de ani de la finalizarea tuturor constructiilor s-ar dori o remodelare a spatiului.

Petrescu nu a dorit sa vorbeasca despre planurile de extindere pe piata locala ale retelei franceze de bricolaj, dar a mentionat ca asteapta deschiderea magazinului din Chitila, pentru a vedea modul in care va fi perceput de catre consumatorul romani.

Leroy Merlin se poate compara, oarecum, cu IKEA. Adica nu se extinde doar de dragul de a se extinde si de a avea un numar mare de magazine. Ca sa fiu mai exact, Leroy Merlin este genul de companie perfectionista, care ar fi in stare sa nu deschida un magazin timp de cinci ani, daca nu merge un semafor, de exemplu”, afirma Petrescu.

El adauga ca tinta retailerului francez, indiferent de tara in care activeaza, este de a ajunge lider de piata.

Leroy Merlin, al doilea mare jucator de pe piata europeana de bricolaj, in urma britanicilor de la Kingfisher, cu afaceri anuale de circa 9 miliarde de euro, este prezent in 12 tari europene, prin intermediul a peste 290 de magazine. Recent a deschis cate un magazin in Ucraina si Turcia.

Dorinta francezilor de a deveni lideri intr-un domeniu dominat pe plan local de Dedeman, detinut de fratii Adrian si Dragos Paval, si de germanii de la Praktiker, s-ar putea realiza doar daca politica de expansiune la nivelul Romaniei ar fi una agresiva, cu multe deschideri anuale de magazine.

“Cu siguranta ca venirea Leroy Merlin in Romania va spori competitia pe piata. Cu toate acestea, consider ca au asteptat prea mult si vor trebui sa deschida multe magazine, intr-un timp scurt, pentru a recupera distanta fata de ceilalti jucatori principali”, spunea recent Nicola Szekely, country manager la bauMax pentru Romania si Bulgaria, una dintre cele mai expansive retele de Do-It-Yourself (DIY) din ultimii ani.

Printre cei mai importanti jucatori de pe piata locala de bricolaj se numara Dedeman, Praktiker, Bricostore, bauMax, Obi sau Hornbach.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri