Vanzarile de bere au scazut in primul trimestru cu 2% fata de perioada similara a anului trecut, fiind mai mici cu 25% fata de intervalul ianuarie-martie din 2008, anul de varf al industriei berii, a declarat directorul executiv al asociatiei Berarii Romaniei, Constantin Bratu.

"Nu putem estima cum va evolua piata in acest an, pentru ca in 2010 de exemplu piata a scazut in primul semestru dar a crescut in a doua jumatate a anului. In schimb, in 2009 ambele semestre au fost de scadere", a spus Bratu, citat de Mediafax.

In primele trei luni consumul a fost de 2,8 milioane hectolitri.

Bratu a adaugat ca un roman trebuie sa munceasca 30 de minute pentru a putea cumpara un litru de bere, mult peste media europeana, de opt minute.

Consumul de bere acasa este covarsitor mai mare decat cel din baruri si restaurante, reprezentand 70-75% din total.

Totodata, 49% din vanzari sunt reprezentate de berea la PET, 32% de berea la sticla, 16% doza, iar 3% draught.

Piata de profil din Romania este estimata la doua miliarde de euro.

Vanzarile au scazut anul trecut cu 3,5%, la 17 milioane de hectolitri. In ultimii doi ani piata berii a scazut cu 16%, vanzarile atingand cota maxima, de 20,2 milioane hectolitri, in 2008.

Circa 99% din berea vanduta in Romania este produsa local.

Asociatia Berarii Romaniei a fost infiintata in 2004 si are ca membri companiile Bergenbier, Heineken Romania, Romaqua Group, United Romanian Breweries Bereprod si Ursus Beweries.

Cele cinci companii au produs anul trecut 15,3 milioane hectolitri de bere, in zece fabrici.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Companii »



Citeste si
Berarii Romaniei au un nou presedinte
Setari Cookie-uri