Centrofarm intentioneaza sa creasca numarul de farmacii din retea, insa a amanat procesul de extindere din cauza deselor schimbari legislative care afecteaza piata farmaceutica, a declarat directorul general al companiei, Dorin Catana.
"Tot timpul au fost probleme cu legislatia, mereu se schimba cate ceva si este foarte greu sa tii pasul cu niste schimbari ale schimbarilor. Ministerul Sanatatii face modificari dupa modificari, iar cei care suporta pana la urma suntem noi. In acest moment nu stim care va fi regimul licentelor de farmacii incepand cu 1 ianuarie 2012, daca o sa fie la liber sau limitat. Perioada aceasta fiind foarte tulbure, preferam sa stam in expectativa si cand se vor mai clarifica lucrurile vor lua o decizie privind extinderea", a afirmat Catana, potrivit Mediafax.

Centrofarm detine o retea formata din 61 de farmacii.

Dupa o crestere agresiva a numarului de farmacii, in 2008, Centrofarm a incetinit ritmul deschiderilor.

Astfel, daca in 2008 compania deschidea 23 de farmacii, in 2009 numarul inaugurarilor a fost redus la cinci unitati, iar anul trecut compania a deschis trei farmacii. In acest an, Centrofarm a lansat o farmacie, in clinica Sanador - Sevastopol.

Investitia medie intr-o unitate Centrofarm, fara stocuri de marfa, este de aproximativ 100.000 euro, potrivit lui Catana.

De asemenea, compania a inchis mai multe farmacii in acest interval, pozitionate in special in mall-uri, din cauza traficului scazut.

"Nu vom mai inchide farmacii, am optimizat cheltuielile la maximum. O buna parte dintre centrele comerciale nu au performat, pe de-o parte unele pentru ca au fost deschise chiar inainte de criza, iar in altele gradul de ocupare este foarte mic", a spus Catana.

Centrofarm a avut anul trecut o cifra de afaceri de 160,3 milioane de lei (38 milioane de euro), in crestere cu 10%, de la 145,8 milioane lei. Compania a obtinut in 2010 un castig de 267.000 de lei, dupa ce in precedentul exercitiu financiar a inregistrat pierderi de 12,5 milioane lei.

"Greu de prevazut cum vom evolua in acest an, am avut o luna aprilie dezastruoasa si o luna mai cu rezultate nu foarte spectaculoase. Constatam o scadere a puterii de cumparare. De exemplu, am facut o analiza pe cosmetice si este evident ca lumea incepe sa se indrepte catre produse mai ieftine sau cumpara mai putin", a aratat directorul general al Centrofarm.

Catana sustine ca piata de medicamente a crescut datorita exporturilor paralele, situatia consumului intern fiind "dramatica", iar multi pacienti renunta la tratament.

"Evolutia pietei este clara, piata scade. Pe de-o parte au scazut preturile de referinta si au mai scazut si cantitatile, iar OTC-urile (produse eliberate fara prescriptie medicala, n.r.) au o tendinta de scadere tot mai accentuata. In momentul in care s-a schimbat sistemul de compensare, anul trecut, am avut clienti fideli care au renuntat efectiv la tratament. Este foarte interesant de vazut cat reprezinta exporturile paralele, se vehiculeaza undeva la 400 milioane de euro, dar parerea mea este ca o buna parte a cresterii este generata de exporturile paralele", a adaugat Catana.

Piata farmaceutica romaneasca a avansat anul trecut cu 18,7%, la 9,62 miliarde de lei, potrivit reprezentantilor companiei de cercetare si studii de piata Cegedim, care se asteptau ca nivelul exporturilor paralele sa reprezinte pana la 20% din acest segment.

Printre cele mai importante retele mari de farmacii se numara Help Net, Sensiblu, Catena, Dona, Farmacia Richter si City Pharma.
Centrofarm este controlata de omul de afaceri Alain Louis Bonte, care detine indirect 95,45% din actiuni. Cel mai mare pachet, de 89,74%, este controlat prin firma Generalcom Bucuresti.

Bonte urmeaza sa delisteze compania de pe piata Rasdaq, dupa ce in februarie a derulat o oferta de cumparare.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri