Inchisa anul trecut pe fondul consumului in scadere si a climatului economic dificil, fabrica de bere de la Blaj aflata in portofoliul Bergenbier nu va fi redeschisa, cel putin nu in urmatorii trei ani, in conditiile in care unitatea din Ploiesti acopera volumele necesare, sustine noul director general al companiei, Jens Hoesel.
Pe fondul scaderii cererii pe piata locala a berii, Bergenbier a decis in luna octombrie 2009 sa intrerupa temporar activitatea fabricii de bere din Blaj, cei 172 angajati intrand in somaj tehnic. Activitatea urma sa fie suspendata pana in luna martie 2010, anuntau la momentul respectiv reprezentantii Bergenbier. Cu toate acestea, compania a hotarat sa isi concentreze intreaga productie in unitatea din Ploiesti.

La fabrica din Blaj exista si o unitate de productie de malt, care a ramas functionala pana la sfarsitul lunii iunie 2010. Incepand cu luna iulie 2010, la Blaj a fost suspendata si activitatea de productie malt.

Fabrica de bere de la Blaj a fost prima unitate de productie achizitionata de belgienii de la Interbrew in momentul intrarii pe piata romaneasca, in 1994. Tot aici a fost produsa si lansata marca Bergenbier.

Fabrica de la Blaj reprezenta 20% din capacitatea de productie totala a companiei.

“Nu intentionam sa redeschidem fabrica, nu in planul pe 3 ani. Criza ne-a aratat cum putem folosi mai eficient resursele de productie. Cred ca la Ploiesti putem acoperi volumele necesare, intr-un mod eficient. Sa speram ca industria de bere isi va reveni, ca economia isi reveni si mai repede. Vrem sa crestem afacerea ca si volum si cota de piata”, declara Jens Hoesel, cel care l-a inlocuit la conducerea Bergenbier pe Mihai Ghyka.

Acesta a venit in Romania de pe pozitia de chief sales officer pentru grupul StarBev, functie pe care a detinut-o in perioada decembrie 2010 - aprilie 2011. Anterior, Hoesel a fost director general AB InBev Olanda. El are o experienta cumulata de peste 16 ani in industria berii, din care 13 ani in cadrul AB InBev.

Prima vizita in Romania a realizat-o in urma cu 35 de ani, alaturi de familia sa, cand calatoreau spre litoralul romanesc sau bulgar.

“Am vizitat Sibiul, Brasovul si Oradea. Am fost printre primii turisti care au traversat Transfagarasanul in ziua in care a fost inaugurat”, isi aminteste Jens Hoesel.

In calitate de om de afaceri a vizitat Romania incepand cu decembrie 2010 aproape lunar, fiind surprins de dinamismul industriei de bere, de selectia produselor si aranjarea la raft in cadrul formatelor de retail modern, asemanatoare cu cele din alte tari din regiune.

“Toata lumea incearca sa isi revina, oamenii vor in continuare sa iasa in oras daca bugetul le permite. Romania se diferentiaza prin ponderea PET-ului in total consum, mult mai mare decat in alte tari, in conditiile in care consumatorii cauta produse in ambalaje mai mari si la un pret mai bun”, spune Hoesel.

PET-ul detine o pondere in consum de 49,3%, sticla - 31,7%, doza - 16% si berea la draft - 3%.

Consumul de bere pe cap de locuitor a inregistrat anul trecut o valoarea de 78 litri, continuand trendul descendent inceput in 2009 si demonstrand ca situatia economica a afectat clientii si obiceiurile de consum. In 2008, consumul de bere pe cap de locuitor se situa la 93 de litri, iar in 2009 acesta a atins nivelul de 81 de litri. Spre comparatie, in 2009 consumul de bere pe cap de locuitor se situa in Cehia la 159,3 litri, tara urmata in clasament de Germania (109 litri), Austria (106 litri) si Irlanda (91 litri).

“In Germania piata berii se afla pe un trend descendent de cativa ani, avem o capacitate de productie cu 20-30% mai mare decat este necesar, peste 3.000 de branduri. Lupta in bere se va intensifica in urmatorii ani, iar situatia se va mentine dificila, nu ne vom mai intalni cu cresterile din perioada de boom”, considera oficialul Bergenbier.

Potrivit acestuia, compania pe care o conduce va fi prezenta si in acest an in segmentul promotiilor, va continua sa investeasca in brandurile-cheie din portofoliu si in noi lansari, fara a specifica insa valoarea bugetului alocat in acest sens.

Bergenbier produce marcile Bergenbier, Stella Artois, Beck's, Löwenbräu si Noroc si importa specialitatile belgiene Leffe si Hoegaarden. In prezent, la fabrica de la Ploiesti se produc toate marcile din portofoliul companiei. Unitatea a fost dechisa in 1999 si are 768 de angajati.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri