Retailerul francez Auchan, care opereaza pe piata locala un lant de 7 hipermarketuri, urmeaza sa deschida in urmatorii 3 ani inca 7 magazine, investitia totala fiind estimata la 150 milioane de euro.
Vrem sa dublam numarul de magazine in urmatorii trei ani, astfel ca in 2014 sa avem 14 magazine. Estimam ca investitiile vor fi de 150 de milioane de euro”, a declarat, in cadrul unei conferinte de presa, Patrick Espasa (foto), directorul general al Auchan Romania.

Urmatoarele deschideri vor avea loc in orasele Constanta, Craiova, Iasi, Braila, Galati, Brasov si Bucuresti. In urma procesului de expansiune, numarul angajatilor se va dubla, pana la circa 7.000.

Pana la finele anului, doua noi hipermarketuri vor fi inaugurate – la Constanta, in cadrul Maritimo Shopping Center, respectiv la Craiova, in Electroputere Parc, un proiect care se intinde pe o suprafata construita de 6,3 hectare. Magazinul din Constanta va avea 12.000 mp, iar cel din Craiova - 11.000 mp.

In primavara anului viitor, cu cateva luni intarziere fata de planurile initiale, francezii vor deschide un magazin cu un format mai redus, de 5.000 mp, in interiorul centrului comercial Palas din Iasi. “Va fi un nou concept, 100% alimentar”, a precizat Espasa. Spre comparatie, cea mai mare unitate a retelei este prima deschisa de francezi, si anume magazinul din cartierul Titan, care are 16.000 mp si care ofera, in medie, 60.000 de produse alimentare si nealimentare.

In ceea ce priveste magazinele planificate a fi deschise in Galati, Braila, Brasov si Bucuresti, Espasa a spus ca in prezent se poarta discutii pentru gasirea de terenuri si dezvoltatori imobiliari.

Investitia medie pentru deschiderea unui nou magazin variaza intre 15 si 30 de milioane de euro, in functie de suprafata, centrul comercial si orasul in care se afla, potrivit unor declaratii anterioare ale lui Espasa.

Grupul francez si-ar putea majora investitiile in Romania prin deschiderea de magazine in format mai redus. Espasa a declarat ca oficiali ai companiei-mama au vizitat de curand Romania pentru a tatona posibilitatea intrarii pe segmentul supermarketurilor cu brandul Simply Market. “Este o buna oportunitate, sper sa se decida in curand, pentru ca pe segmentul de supermarketuri sunt deja prezente Mega Image si Carrefour Market”, a subliniat Espasa, care a adaugat ca decizia finala va fi comunicata de oficialii Simply Market.

El a estimat ca in privinta cifrei de afaceri, avansul din 2010 fata de 2009 a fost “de doua cifre” (egal sau peste 10%), iar ca rezultatele din prima parte a anului curent indica o evolutie mai buna decat cea din perioada similara a anului anterior, dar putin sub rata inflatiei (de 7%). Grupul francez va comunica, in perioada imediat urmatoare, rezultatele la nivel global si, defalcat, pentru cele 12 tari in care este prezent.

Francezii de la Auchan au intrat pe piata locala in 2006, cand au deschis in cartierul Titan din Bucuresti primul hipermarket, cu o suprafata de 16.000 de metri patrati. In prezent, alte sase hipermarketuri Auchan functioneaza - la Pitesti (10.000 metri patrati), Targu Mures (8.500 de metri patrati), Cluj-Napoca (10.000 de metri patrati), Suceava (8.500 de metri patrati), Timisoara (10.600 de metri patrati) si Bucuresti - in cartierul Militari (12.500 metri patrati). In 2009, compania a inregistrat pe piata locala o cifra de afaceri de 1,5 miliarde de lei, numarand 20,7 milioane de clienti si 315 milioane de articole vandute.

Auchan este cel de-al 12-lea grup de distributie alimentara din lume, potrivit propriilor estimari. Grupul are, in total, 262.000 de angajati, realizand afaceri de 40 de miliarde de euro prin diviziile hipermarketurile Auchan (574 de magazine), supermarketurile Simply Market (750 de unitati), banca Accord, Immochan si prin activitatile de e-comert. Anul acesta, compania implineste 50 de ani de la infiintare.



Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri