Bergenbier, unul dintre cei mai importanti trei producatori de bere pe plan local, a lansat pe piata romaneasca berea ceha Staropramen, pozitionata pe segmentul premium.
Berea Staropramen este produsa sub licenta Pivovary Staropramen la fabrica Bergenbier de la Ploiesti. Productia a inceput in urma cu trei saptamani, pana in prezent fiind produsi 1.000 de hectolitri.

“In orice tara unde a fost lansata berea Staropramen vanzarile au crescut cu doua cifre in ultimii ani. Ne asteptam ca acelasi lucru sa se intample si in Romania, Bergenbier consolidandu-si astfel pozitia in piata”, a declarat Jens Hoesel, director general Bergenbier.

Lansarea Staropramen pe piata din Romania va fi comunicata printr-o ampla campanie TV, evenimente in marile orase din tara si activitati de sampling, pentru care compania a alocat “un buget substantial, insa nu mai mare decat cel alocat Bergenbier”, au precizat reprezentantii companiei, fara a oferi detalii in legatura cu valoarea investitiilor.

Staropramen este pozitionata pe segmentul core plus, principalii competitori fiind branduri precum Ursus, Holsten sau Ciuc. Acest segment reprezinta aproximativ 10% din piata berii, estimata la 15 mil. hectolitri.

Staropramen este distribuita in reteaua HoReCa, pe canalele traditionale si in retelele de super si hiper marketuri.

“La inceputul acestei veri vanzarile de bere din comertul modern au continuat sa avanseze cu pana la 10%, in timp ce segmentul HoReCa s-a mentinut constant. In schimb exista o presiune pe supermarketurile de mici dimensiuni, tendinta care se va mentine pe parcursul intregii veri”, crede Hoesel.

Consumul de bere acasa in Romania este covarsitor mai mare decat cel din baruri si restaurante, reprezentand 70-75% din total.

Totodata, 49% din vanzari sunt reprezentate de berea la PET, 32% de berea la sticla, 16% doza, iar 3% draught.

Piata de profil din Romania este estimata la doua miliarde de euro.

Vanzarile au scazut anul trecut cu 3,5%, la 17 milioane de hectolitri. In ultimii doi ani piata berii a scazut cu 16%, vanzarile atingand cota maxima, de 20,2 milioane hectolitri, in 2008.

Circa 99% din berea vanduta in Romania este produsa local.

Berea Staropramen a fost lansata in anul 1871, in Praga, fiind exportata acum in peste 30 de tari. In 2010 au fost consumate aproximativ 300 de milioane de beri Staropramen.

Bergenbier este prezent in Romania din anul 1994. Compania opereaza in prezent o unitate de productie la Ploiesti, iar echipa numara aproximativ 600 de angajati. Compania face parte din grupul StarBev, care mai cuprinde operatiuni in alte 8 tari din Centrul si Estul Europei.

Portofoliul cuprinde marcile locale: Bergenbier - cu sortimentele Bere blonda, Bere blonda fara Alcool, Nefiltrata din Grau si Fresh - si Noroc si marcile internationale produse local: Staropramen, Stella Artois, Beck’s si Löwenbräu. Alaturi de acestea, compania importa specialitatile belgiene Leffe si Hoegaarden.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri