Retailerul german Metro, prezent si in Romania, a redus tinta de crestere a vanzarilor in acest an, de la 4% la 0-4%, din cauza rezultatelor slabe ale operatiunilor din Europa de Sud si a epidemiei de E.coli din Germania, transmite Reuters, citata de Mediafax.

Vanzarile vor avansa cu 0-4% in acest an, a declarat un purtator de cuvant al Metro. Grupul avea anterior ca obiectiv o majorare de 4%.

Actiunile grupului au pierdut 7,5% din valoare in luna iulie.

Multi retaileri europeni se confrunta cu dificultati, ca urmare a cresterii preturilor, stagnarii salariilor si masurilor de austeritate ale guvernelor. In iulie, grupul Carrefour a avertizat in privinta unei scaderi de 35% a profitului in Franta.

In iunie, o epidemie de E.coli in Germania si Franta, despre care autoritatile au afirmat initial ca ar fi legata de legumele proaspete, a condus la declinul puternic al preturilor la aceste produse.

Analistii Deutsche Bank considera ca situatia economica afecteaza mai puternic rezultatele Metro decat problemele structurale ale grupului.

"Problemele structurale la divizia de Cash & Carry sunt abordate, iar perspectivele de profit ale acestor operatiuni se imbunatatesc, in timp ce problemele structurale ale diviziei de electronice Media Markt au afect asupra afacerilor, dar intr-un ritm mai lent. In ambele cazuri ne asteptarm la dovezi mai clare ale consolidarii afacerilor, odata cu imbunatatirea conditiilor macroeconomice, incepand din a doua jumatate a anului, mai ales in Europa de Est", potrivit unei note a bancii.

Grupul german detine Romania lanturile de magazine Metro Cash & Carry si Real.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Companii »



Citeste si
Amenzi de 4% din cifra de afaceri pentru calitatea dubla a produselor