Petrom, cea mai mare companie din Romania, a vandut astazi afacerea de ape minerale Carpatina care, dupa volumul productiei de apa minerala imbuteliata, este unul din primii jucatori dintr-un total de peste 30 de fabrici existente pe piata.

Astfel, Petrom, cel mai mare producator de titei si gaze din Europa de Sud Est, si Lipomin SA au semnat astazi contractul de vanzare-cumparare a pachetului de actiuni de 82,89% detinut la Carpatina SA, care are ca activitate de baza imbutelierea si vanzarea apei minerale. In deplin acord cu strategia companiei pana in anul 2010, vanzarea participatiei detinute de Petrom la Carpatina SA ne va permite sa ne concentram asupra activitatilor de baza si sa ne indeplinim cu succes obiectivele de dezvoltarea, a declarat Gheorghe Constantinescu, Director General Executiv al Petrom.

Pentru vanzarea participatiei detinute de Petrom la Carpatina, a fost organizat un proces competitiv de selectie de oferte, oferta Lipomin fiind cea mai buna.

Lipomin, companie cu sediul in Arad, are ca obiect de activitate productia de ape minerale si bauturi racoritoare. Principalii actionari ai societatii sunt societatile bucurestene Nordexo Manufacturing si Rowat Invest, care detin 32%, respectiv 16,4% din actiuni. Potrivit datelor oficiale publicate de Ministerul de Finante, compania aradeana a inregistrat in 2004 o cifra de afaceri ce depaseste 69 de miliarde de lei vechi.

Finalizarea tranzactiei este estimata a avea loc in luna martie a acestui an, dupa indeplinirea conditiilor suspensive.

SC Carpatina SA este persoana juridica romana, avand ca activitate de baza imbutelierea si vanzarea apei minerale. in 2005, compania estimeaza o cifra de afaceri de 17 milioane RON pe baza unor vanzari de 38.376.639 litri apa minerala.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri