O alta modificare adusa contractului vizeaza suprapunerea anilor contractuali peste anii calendaristici incepand cu 1 ianuarie 2011. Pana acum, anul contractual incepea la1 iulie si se incheia la 30 iunie anul viitor.
Modificarile au fost incluse intr-un act aditional la contract si trebuie aprobate de Guvern, insa vor fi puse in aplicare numai cu conditia ca Metrorex sa plateasca datoriile pentru serviciile prestate de Alstom in intervalul august-decembrie 2009 si august-decembrie 2010.
In primavara acestui an, directorul general al Metrorex Gheorghe Udriste a declarat ca daca nu se va ajunge la o intelegere privind scaderea costurilor contractul cu grupul francez ar putea fi reziliat.
Alstom Transport Romania, subsidiara companiei franceze Alstom, are un contract de 240 milioane de euro cu Metrorex, incheiat in 2003, cu o durata de 15 ani, pentru asigurarea serviciilor de mentenanta a trenurilor de metrou. Anual sunt incheiate acte aditionale prin care se stabileste costul prestatiilor.
In primii trei ani, contractul a fost finantat cu bani de la institutii financiare. Din 2007 finantarea a trecut la bugetul de stat, iar operatorul de metrou a inceput sa acumuleze datorii si penalitati.
Astfel, in 2008 datoriile catre Alstom insumau 55,04 milioane lei. Ele au fost platite anul urmator din subventiile alocate de la bugetul de stat, iar in 2009 restantele de plata au urcat la 116,48 milioane lei. In 2010 au fost achitate 42,53 milioane lei, diferenta de 73,95 milioane lei fiind
restanta la plata. Tot anul trecut s-au mai cumulat datorii de 61,9 milioane lei, suma restanta integral. Sumele nu inlcud TVA.
In perioada 2007-2008 Metrorex a platit integral facturile, insa cu intarziere.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: