Prezent in cadrul unui eveniment organizat la Teatrul National din Brasov, Bogdan Muraru a intrat pentru prima oara in contact cu reprezentantii Avon. A depus un CV, motivatia sa fiind una pe cat se poate de simpla – isi dorea un telefon mobil si o masina. Dupa 12 ani, Muraru gestioneaza in prezent vanzarile de milioane de euro ale companiei la nivel national.
Absolvent al Institutului de Stiinte Economice din Iasi, Bogdan Muraru si-a inceput cariera in cadrul departamentului de marketing al unei companii importatoare de vin si bomboane din Republica Moldova, unde se ocupa de organizarea evenimentelor de promovare.

Despre Avon a aflat in anul 1998, la un eveniment organizat la Teatrul National din Brasov.

“Sotia mea a fost atrasa de standul Avon si astfel am intrat in contact cu reprezentanti ai companiei de la care am aflat ca Avon isi va deschide portile si catre Moldova. Am depus un CV pentru ca imi doream un telefon mobil si o masima. In ianuarie 1999 am participat la primul interviu de grup din viata mea alaturi de alti 19 participanti, dupa care am participat la un interviu individual si am obtinut postul de director vanzari Suceava”, isi aminteste Bogdan Muraru.

In 2002 a devenit division sales manager si ulterior regional sales manager, iar sase ani mai tarziu a fost promovat in functia de country sales leader in Moldova, acoperind in acelasi timp si pozitia de NSD in Romania pentru sase luni. Bogdan Muraru a fost numit in iulie 2010 in pozitia de senior manager sales pentru Bulgaria, Albania si Macedonia.

Din luna iulie, Muraru este director national de vanzari, inlocuind-o in aceasta pozitie pe Andreea Moldovan.

Programul sau de lucru se incadreaza intre 8 si 14 ore pe zi, primul lucru pe care il face fiind verificarea vanzarilor.

“Avand in vedere ca m-am realaturat de cateva luni echipei din Romania, am obligatia de a ma adapta cat se poate de rapid ritmului de lucru. Motiv pentru care programul meu nu este limitat in timp”, explica Bogdan Muraru.

In cazul sau, criza financiara a schimbat in mod ireversibil viteza de reactie si rapiditatea cu care ia decizii. “S-au schimbat viteza de anticipare si forta de a decide fara ezitare care sunt oamenii cu care stai in barca”, mai spune Muraru.

In plus, acesta sustine ca in ultimii ani oamenii de vanzari au realizat ca “daca vrei sa castigi trebuie sa risti si sa reactionezi mai bine”.

Principala sa ingrijorare in momentul de fata este contextul macroeconomic. “Din pacate ne desfasuram activitatea in Romania, iar criza economica nu a aparut datorita Romaniei ci a unor factori externi pe care nu ii putem controla. Preocuparea mea principala este adaptarea rapida”, completeaza oficialul Avon.

In conditiile in care criza financiara nu s-a incheiat, Muraru vorbeste despre o mentinere a consumului la nivelul anului trecut, cu o usoara crestere de 2-3% in 2012.

Reprezentantul Avon nu a oferit insa date despre evolutia vanzarilor companiei pentru primul semestru al anului, mentionand doar ca impactul crizei financiare “nu a fost semnificativ”.

Avon Romania a afisat anul trecut o cifra de afaceri de 114 mil. euro si un profit de 18 mil. euro.

Grupul Avon este cel mai mare furnizor direct de produse cosmetice la nivel mondial. Profitul net al Avon Products a scazut anul trecut cu 3%, la 606,3 milioane dolari, dar vanzarile au urcat cu 6%, la 10,7 miliarde de dolari.

Cititi si Cine sunt barbatii care fac milioane de euro din afaceri pentru femei
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri