Retailerul de carte Diverta, parte a holdingului RTC detinut de Octavian Radu, se pregateste de reorganizarea efectiva a activitatii pe o piata care a inceput sa urmeze o evolutie ascendenta. Dupa un an si jumatate de la intrarea in insolventa, , CEO-ul Diverta, vorbeste din nou despre extindere.
In luna mai 2010 Diverta, unul din cei mai importanti retaileri de carte din Romania, alaturi de librariile Humanitas si Carturesti, anunta intrarea in insolventa in vederea reorganizarii judiciare. La momentul respectiv, compania avea datorii catre furnizori si centre comerciale de peste 10 mil. euro si credite de investitii de 8 mil. euro.

Diverta a inchis anul trecut cu o cifra de afaceri de 22 mil. euro si pierderi de 500.000 de euro. In 2009 pierderile au fost de 800.000 de euro la afaceri de 30 mil. euro. In acest context, compania a decis sa renunte la 18 magazine, reducand reteaua Diverta la 47 de locatii, respectiv o suprafata de retail totala de 17.500 mp.

Tot in 2010 Diverta a inchis locatia de pe Bulevardul Magheru, dupa numai doi ani de la inaugurare, nivelul ridicat al chiriei neputand fi sustinut din punct de vedere economic. Locatia avea 1.800 mp, fiind una dintre cele mai importante din retea datorita vadului comercial.

Pentru primul semestru al acestui an Diverta a raportat o cifra de afaceri de aproximativ 9 mil. euro, iar pentru urmatoarele sase luni vizeaza afaceri de 10 mil. euro.

Chiar daca tendintele pe piata de retail nu au cunoscut evolutii spectaculoase fata de anul trecut, Amalia Buliga (foto) sustine ca anumite categorii de produse care au raportat cresteri ale vanzarilor.

“Este vorba de colectii precum Cars, Disney sau Barbie, care inglobeaza sub acelasi brand mai multe tipuri de produse de la jucarii, media si in mod special raionul de papetarie. O alta categorie de produse care a cunoscut cresteri este reprezentata de colectiile de cadouri”, spune Buliga.

Valoarea medie a bonului de cumparaturi este de 10 euro, aproximativ egala cu cea din 2010.

In topul magazinelor care au generat cele mai mari vanzari se afla locatiile din centrele comerciale din Bucuresti, urmate de cele din Cluj si Timisoara.

Pentru perioada urmatoare Diverta isi propune sa deschida patru noi magazine, in orasele Arad, Oradea, Constanta si Craiova, cu o suprafata totala de 1.200 mp. Tot ca parte a planului de dezvoltare al companiei, Diverta a anuntat deschiderea primelor magazine in sistem de franciza pana la finalul acestui an. Investitia initiala pentru deschiderea unui magazin incepe de la 150 de euro pe metru patrat. Taxa de intrare este zero.

In prezent, compania a finalizat perioada de observatie, a incheiat planul de reorganizare, care a fost aprobat de Adunarea Creditorilor. Urmatoarea etapa vizeaza aprobarea planului si de catre judecatorul sindic si intrarea in procesul de reorganizarea efectiva.

In perioada de observatie au fost luate o serie de masuri pentru redresarea companiei, precum: inchiderea magazinelor neprofitabile, renegocierea chiriilor, reducerea structurii de personal sau ajustarea costurilor operationale. Diverta si-a redus costul cu chiriile cu 40% in ultimul an, de la 530.000 euro/luna in mai anul trecut, la 300.000 euro/luna in prezent.

Lantul de librarii Diverta a fost deschis in 2006, cu 47 de magazine si a ajuns la 70 de magazine in perioada 2007-2008.

Piata de retail de carte are o valoare estimata de aproximativ 60 de milioane de euro.

RTC Holding este unul dintre cele mai mari grupuri de retail, distributie si servicii de pe piata locala, si a fost fondat in 1990.

Din grupul RTC fac parte Diverta (lant de retail de carte), Rafar (fashion si hospitality), Proffice (distributie birotica si papetarie), TCE (transport si logistica), Sistec (IT), Flaro (productie articole pentru industria auto, electronica si electrotehnica, articole de birou si articole scolare), Rimobi (imobiliare si constructii) si Q Power (energie).
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri