In 2006 Procter&Gamble deschidea la Bucuresti Centrul Regional de Servicii, care ofera servicii de achizitii tuturor sediilor P&G din Europa, Orientul Mijlociu si Africa. Cinci ani mai tarziu, 18 angajati romani erau pusi fata in fata cu revoltele din Egipt. Sefii echipelor romane si egiptene vorbesc intr-un interviu acordat Wall-Street ce a insemnat o celula de criza in limbajul unei multionationale.
Centrul Regional de Servicii al P&G are in prezent 145 de angajati si 90 de contractori si a intermediat anul trecut activitati care au cumulat cateva miliarde de dolari. Centrul de la Bucuresti este, alaturi de cel din Costa Rica si Manila, in top 3 cele mai mari centre de profil din cadrul Global Business Services.

De la un simplu stilou, un laptop sau pana la materia prima necesara in unitatile de productie, toate aceste comenzi sunt intermediate de catre cei 145 de angajati romani si 90 de contractori. Acestia acopera peste 150 de tari din Europa, Orientul Mijlociu si Africa si comunica in 10 limbi, servind peste 2 mld. de consumatori din zonele mentionate. Printre cele mai utilizate limbi in conversatie sunt engleza, germana, franceza, italiana, spaniola, turca, suedeza si rusa.

Anul acesta, timp de doua saptamani, 18 angajati romani au trecut o proba de foc, datorata inchiderii centrului de la Cairo pe fondul revolutiei din Egipt. Astfel, activitatea a fost preluata de echipa din Bucuresti, in aceasta perioada de back-up fiind efectuate peste 3.000 de comenzi pentru Cairo, care este centrul operatiunilor de procurement pentru Orientul Mijlociu si Africa. Au fost gestionate doar operatiunile critice pentru continuarea business-ului.

“In ianuarie vestile au inceput sa curga una dupa alta din Cairo, revolutie, lupte de strada, demonstratii – acolo s-a format o celula de criza care a luat legatura cu noi. Impreuna cu conducerea regionala am hotarat preluarea responsabilitatilor celor din Egipt, in momentul in care angajatii centrului de operatiuni din Cairo nu au mai putut ajunge la birou. Prepocuparea principala a companiei a fost siguranta personala a oamenilor si a familiior lor – de aceea au fost sfatuiti sa ramana in case pana cand va trece momentul critic. Au fost ajutati cu mancare si financiar”, isi aminteste Mihai Artenie, cel care a coordonat echipa din Romania.

In 48 de ore echipa romana era complet operationala si incepuse sa se ocupe ca prioritate de Arabia Saudita, in conditiile in care angajatii de acolo au weekend-ul decalat (joi si vineri in loc de sambata si duminica).

Cei 15 angajati care fac parte din echipa coordonata de Mihai Artenie sunt localizati in Bucuresti, Anglia si Germania. O echipa extrem de variata, de la angajti care au terminat recent facultatea pana la oameni cu experienta profesionala de 35 de ani.

“Tot ce putea merge prost a mers prost”

Revolutia din Egipt a inceput pe 25 ianuarie si a durat 18 zile. “Tot ceea ce putea merge prost a mers prost. Internetul nu a functionat, bancile si bancomatele au fost inchise, s-a instaurat starea de asediu, 25.000 de persoane au evadat din inchisori umbland libere pe strazile din Cairo. Viata angajatilor nostri si a familiilor lor era expusa unui mare risc”, povesteste Sabry Tarek (foto stanga), GBS client manager pentru zona Orientului Apropiat.

In Cairo P&G detine o fabrica si un sediu regional, cel din urma fiind atacat de manifestanti, fara insa sa fie inregistrate daune.

Primul pas in gestionarea situatiei a fost crearea unei “celule de criza”, care a functionat in permanenta. Angajatii P&G au primit in fiecare zi sfaturi in legatura cu masurile de protectie pe care trebuie sa le ia, au primit bani pentru nevoile personale, iar compania a organizat un zbor special pentru angajatii straini care lucrau in Egipt sau care erau in calatorii in interes de serviciu pentru a ajunge in tarile de origine.

Potrivit lui , pierderile din vanzari au fost recuperate in lunile urmatoare. In centrul din Cairo sunt procesate peste 50.000 de tranzactii anual, fiind acoperite 18 locatii.

Proiectul gestionat de cei doi reprezentanti P&G, alaturi de echipele lor, a fost premiat in cadrul unui eveniment special, organizat la Bucuresti, la care a participat si Filippo Passerini, chief information officer si presedinte al Global Business Services in cadrul P&G.

Procter&Gamble produce in Romania, prin cele doua fabrici pe care le detine la Timisoara si Urlati, branduri precum Ariel, Tide, Bonux, ACE, Wash&Go, Head&Shoulders si Pantene.

Compania a afisat in 2009 in Romania afaceri de 596,5 milioane euro, in crestere cu 10,9% fata de 2008, cand producatorul raportase un declin de 4,1% al cifrei de afaceri. In schimb, profitul net a coborat cu 33%, pana la 15,7 mil. euro.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri