Compania franceza Carrefour, care controleaza pe piata locala o retea de 23 de hipermarketuri si 39 de supermarketuri, a deschis miercuri (12 octombrie) primul magazin in franciza, in parteneriat cu retailerul autohton Angst.
Noul magazin de proximitate este amplasat in Piata Domenii, are o suprafata de vanzare de 390 de metri patrati si comercializeaza 4.000 de produse, dintre care 700 sunt articole Carrefour.

"Carrefour Angst Domenii este primul magazin en detail, cu preponderenta alimentar, in franciza (...) Carrefour intra astfel pe segmentul de franciza in Romania si, in acelasi timp, isi consolideaza pozitia in Bucuresti", a declarat Francois Melchior de Polignac, director general al Carrefour Romania.

Prin deschiderea magazinul din Piata Domenii, Carrefour readuce pe piata romaneasca brandul Carrefour Express. Carrefour a venit in Romania in 2001, cu formatul de hipermarket. In 2007, Carrefour a intrat pe segmentul supermarketurilor, prin preluarea celor 21 de magazine Artima din vestul Romaniei. In 2008, retailerul francez a rebranduit magazinele Artima sub numele Carrefour Express, care ulterior a fost schimbat in Carrefour Market.

Primele negocieri privind parteneriatul dintre Angst au inceput in urma cu un an. "Nu exista nicio firma din Romania care sa aiba know-how-ul (cunostinte - n.r.) si capitalul necesar pentru expansiune ca multinationalele din Europa", a spus Sorin Minea, proprietarul retelei de magazine Angst.

In prezent, reteaua Angst numara 24 de magazine, iar pana la finele anului vor mai fi deschise alte "cateva". "Teoretic, toate (magazinele) pot intra in sistem de franciza (...) Sunt deja 1-2 in studiu, dar am decis sa nu ne grabim", a spus Minea, referindu-se la expansiunea retelei Carrefour Express.

In ceea ce priveste extinderea Carrefour cu hipermarketuri si supermarketuri, directorul general al Carrefour a declarat ca "intr-o perioada dificila, in 2011, Carrefour a reluat expansiunea". Astfel, retailerul francez va deschide, pana la finele anului, 3 hipermarketuri - la Bucuresti (Chitila), Botosani si Deva, precum si 8 supermarketuri.

[Carrefour tureaza motoarele extinderii pe final de an. Pe ce mizeaza francezii?]

Hipermarketul din Bucuresti (Chitila) va fi deschis pe data de 17 octombrie, in cadrul centrului comercial Colosseum. Deschiderea acestui hipermarket, cu o suprafata de 8.000 de metri patrati, face parte din prima faza a proiectului Colosseum, care consta intr-un parc de retail, printre chiriasi numarandu-se si Leroy Merlin. Cea de-a doua faza a proiectului presupune constructia unui mall. Valoarea totala a investitiei in Colosseum va fi de 350 milioane de euro.

In primele noua luni, vanzarile Carrefour pe piata locala au crescut cu 5,1% fata de perioada similara a anului trecut anului trecut, la 845 milioane euro. Grupul francez a revizuit in sens negativ estimarile privind profitul operational din 2011 pentru a patra oara in ultimele patru luni.

[Vanzarile Carrefour Romania au crescut cu 5,1% in primele 9 luni]



Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri