La sase luni de la venirea la carma Carrefour, Francois-Melchior de Polignac da startul unei expansiuni multiformat, prin deschideri de hipermarketuri, supermarketuri si magazine de proximitate. Odata cu cele 3 hipermarketuri care urmeaza sa fie deschise pana la finele anului, Carrefour va ajunge la un total de 26 de unitati, depasindu-si competitorul direct – Real Hypermarket.
“Intr-o perioada dificila, in 2011, Carrefour a reluat expansiunea (…) Deschidem inca 3 hipermarketuri. Primul va fi in cadrul centrului comercial Colosseum (Bucuresti) lunea viitoare, apoi vor urma alte doua la Botosani si Deva. Pana la sfarsitul anului, vom mai deschide 8 supermarketuri”, a declarat Francois-Melchior de Polignac (foto), director general al Carrefour Romania, intr-o conferinta de presa.

Francezul a venit la sefia Carrefour Romania dupa un mandat in Polonia, unde s-a ocupat de dezvoltarea retelei de supermarketuri, precum si a celei in sistem de franciza.

Hipermarketul din Bucuresti (Chitila) va fi inaugurat pe 17 octombrie. Cea mai recenta inaugurare a unui hipermarket Carrefour a fost in august 2010. De atunci si pana acum, retailerul s-a concentrat pe dezvoltarea retelei de supermarketuri, care a ajuns sa numere 39 de unitati, fata de cele 32 de la finele lui 2010.

De altfel, in anii de criza 2009 si 2010, retailerul a deschis numai doua noi hipermarketuri fata de anul 2008, cand a inaugurat 10 astfel de unitati.

Pe segmentul supermarketurilor, Carrefour este prezent din toamna lui 2007, cand a preluat reteaua de 21 de unitati Artima, din vestul Romaniei. In 2008, retailerul francez a rebranduit supermarketurile Artima sub numele Carrefour Express, care ulterior a fost schimbat in Carrefour Market.

Toamna aceasta, Carrefour a decis sa readuca pe piata locala brandul Carrefour Express, printr-un parteneriat cu retailerul local Angst. Primul magazin Carrefour Express Angst Domenii a fost deschis in Bucuresti, in zona Piata Domenii, saptamana aceasta.

“Inaugurarea acestui magazin cu marfa preponderent alimentara este un pas nou pentru piata din Romania (…) Deschiderea primului magazin in sistem de franciza se inscrie in strategia multiformat a grupului”, a subliniat directorul general al Carrefour Romania.

Retailerul francez Carrefour reia in forta planurile de expansiune in contextul in care mai toti jucatorii din retailul modern cu dominanta alimentara au deja in derulare investitii sute de milioane de euro pentru dezvoltarea retelelor, in ciuda unei piete care de trei ani incoace este marcata de scaderea consumului.

1. La ce hipermarket va faceti cumparaturile cel mai des?




Dintre acestia, retailerii Kaufland, Cora, Mega Image, Profi, Penny Market, Lidl si Mic.ro s-au remarcat ca fiind cei mai activi in deschideri de unitati noi anul acesta.

• Operatorul de hipermarketuri cu politica de discount Kaufland (parte a grupului Lidl&Schwarz, Germania) a deschis de la inceputul anului si pana acum 8 noi magazine, ajungand la un total de 66 in prezent. Pana la sfarsitul anului, alte patru magazine vor fi deschise.

• Dupa trei ani de pauza, Cora (Louis Delhaize, Franta) si-a reluat in 2010 planurile de extindere, deschizand 2 noi hipermarketuri care s-au adaugat celor 3 existente. In 2011, Cora a deschis alte 3 magazine, ajung in prezent la un total de 8 unitati.

Pe segmentul supermarketurilor, Mega Image (parte a grupului Delhaize, Belgia) a apasat puternic pedala de acceleratie anul acesta. Daca la final de 2010 reteaua numara 72 de locatii, acum ea este compusa din 97 de unitati.

• Reteaua Profi (controlata de fondul polonez de investitii Enterprise Investors) numara la inceputul anului 85 de magazine, iar astazi sunt cu 16 mai multe, tinta pentru final de an fiind un total de 107 de unitati.

• In ceea ce priveste sectorul magazinelor de tip discounter, lupta cea mare se da intre doi retaileri germani: Penny Market/Penny XXL (parte a grupului Rewe) si Lidl (parte a grupului Lidl & Schwarz, Germania). Penny detine o retea de 118 magazine, iar Lidl la fel. Daca Lidl nu a precizat un numar-tinta de noi unitati pentru anul curent, Penny a anuntat investitii de 45 de milioane de euro in inaugurarea a 13 magazine si remodelarea celor vechi.

[Reteta Lidl in Romania: 80% produse marca proprie si expansiune dictata de puterea de cumparare]

Mic.ro este de departe cea mai mare retea de magazine de cartier. Astfel, de la inaugurarea primei unitati, in aprilie 2010, si pana in prezent, Mercadia Holland BV (companie de retail controlata de Dinu Patriciu) a investit in deschiderea a peste 830 de magazine sub brandul Mic.ro.

Real Hypermarket (parte a grupului Metro, Germania), concurentul direct al Carrefour pe segmentul hipermarketurilor, detine in prezent o retea de 25 de unitati. Retailerul german nu a facut niciun anunt privind extinderea retelei pana la finele anului. Cel de-al 25-lea hipermarket Real a fost deschis in aprilie 2010.

In primele noua luni, vanzarile Carrefour pe piata romaneasca au crescut cu 5,1% fata de perioada similara a anului trecut anului trecut, la 845 milioane euro. Grupul francez a revizuit in sens negativ estimarile privind profitul operational din 2011 pentru a patra oara in ultimele patru luni.

In ultimii 5 ani (2005-2010), retailerii FMCG moderni au deschis magazine cu o frecventa medie de 117 magazine/an, atingandu-se la sfarsitul lui 2010 un total de 729 de unitati, conform unei analize a Constrast Management-Consulting. Valoarea pietei de retail FMCG (fast moving consumer good/ produse de larg consum) a fost estimata la 16 miliarde de euro la finalul lui 2010.

Sursa foto: Agerpres.



Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri