Dupa trei ani de criza financiara, trimestrul trei din 2011 pare sa aduca usoare semne de revenire pentru piata locala a materialelor de constructii, considera Andrei Dumitrescu, director de vanzari si marketing divizia de adezivi Henkel Romania. De unde acest optimism?
Piata materialelor de constructii a raportat in ultimii trei ani o scadere de 30-40% ca urmare a crizei financiare. Piata locala de mortare si adezivi (gleturi, adezivi pentru placari ceramice, chituri si adezivi pentru polistiren, exceptand mortarele comercializate in silozuri) nu a facut exceptie, inregistrand anul trecut o contractie de 15%.

Pentru acest an, Andrei Dumitrescu (foto) estimeaza o continuare a declinului cu inca 3-5%, pana la valoarea de 180 mil. euro. Cu toate acestea, reprezentantul Henkel este de parere ca “ce a fost mai rau s-a intamplat”, trimestrul 3 din 2011 aducand si primele semnale ale unei reveniri usoare.

In cazul afacerilor Henkel, compania a raportat un avans de 5% in primele zece luni ca urmare a lansarilor de produse noi si a castigarii unor proiecte importante printre care Arena Nationala sau Maritimo Shopping Center din Constanta, in cazul carora a furnizat adezivii pentru gresie si faianta.

Totodata, Dumitrescu afirma ca exista inca potential in zona renovarilor de locuinte si a reabilitarii termice.

Acesta vorbeste despre o crestere in acest an de pana in 10% a afacerilor diviziei de adezivi a Henkel.

In 2011, compania a majorat preturile cu 3-7% in acest an, masura ce s-ar putea aplica si anul viitor in functie de pretul materiilor prime.
Henkel Romania detine o cota de piata de 30% pe segmentul mortare si adezivi, potrivit datelor companiei.

Fara fonduri europene, a treia fabrica Henkel nu ar fi existat

Henkel Romania va finaliza in septembrie 2012 a treia fabrica de adezivi a companiei, unitate care va deservi zona de est a tarii. Investitia totala se ridica la 10 mil. euro, dintre care aproximativ 3 mil. euro reprezinta fonduri obtinute prin finantare europeana.

“Fara aceste fonduri europene, proiectul celei de-a treia fabrici nu ar fi existat. Toate etapele pentru obtinerea finantarii au durat aproximativ un an”, spune Albert Sutru, director productie Henkel Romania.

Compania a achizitionat terenul de 36.000 mp pe care este situata fabrica in februarie 2010 si va demara constructia noii unitati in luna octombrie a acestui an. Fabrica este situata in localitatea Roznov, din judetul Neamt, si va avea o capacitate de productie de 180.000-200.000 de tone.

Fabrica va fi pusa in functiune in noiembrie 2012 si va avea aproximativ 70 de angajati. In noua unitate va fi produsa intreaga gama de adezivi Ceresit, cu exceptia tencuielilor si amorselor.

“Ne bazam pe Roznov pentru a evita scurtcircuitele care pot aparea in perioadele de varf, cand cererea este foarte mare. Odata cu aceasta noua fabrica exporturile vor creste considerabil, in special catre Ungaria”, declara Andrei Dumitrescu.

Henkel mai detine in Romania doua unitati de productie pentru adezivi de constructii langa Bucuresti, in comuna Pantelimon si la Campia Turzii (judetul Cluj), iar valoarea totala a investitiilor in capacitati de productie locale se ridica la peste 30 mil. euro. In plus, in cei 11 ani de activitate au fost produse 2 mil. tone de adezivi. Odata cu finalizarea unitatii de la Roznov capacitatea totala de productie se va ridica la 700.000 de tone.

Infiintata in 1994 ca filiala a companiei Henkel Austria (devenita in 1998 Henkel Central Eastern Europe), Henkel Romania are in prezent 490 de angajati, iar portofoliul sau cuprinde peste 30 de marci. Compania este prezenta pe piata locala prin intermediul diviziilor de detergenti/ produse de curatat (Persil, Rex, Silan, Pur, Clin), produse cosmetice (Vademecum, Fa, Palette, Schauma, Syoss) si adezivi (Ceresit, Loctite).

Henkel Romania a raportat anul trecut afaceri de 560 de milioane de lei (133 mil. euro), in scadere cu 2% fata de valoarea de 571 de milioane de lei (135 mil. euro) consemnata in 2009.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri