Producatorul de lactate israelian Tnuva ia in considerare inchiderea operatiunilor din Romania si retragerea de pe piata locala, potrivit publicatiei Globes, care citeaza surse din interiorul companiei.

Tnuva a investit aproape 60 milioane euro in afacerile din Romania, insa compania inregistreaza pierderi uriase, o problema pe care noul presedinte al israelienilor, Shlomo Rodev, trebuie sa o rezolve.

Astfel, Tnuva are doua variante legate de businessul local – ori vinde afacerea, ori o inchide. Reprezentantii companiei nu au dorit sa comenteze stirea, scrie Globes.

Romania a reprezentat in 2004 prima tinta pentru extinderea Tnuva, acesta fiind primul pas pentru o extindere internationala pentru compania israeliana.

Tnuva a intrat pe piata locala a lactatelor printr-un proiect greenfield, care a vizat constructia unei fabrici de lactate, in localitatea Popesti-Leordeni, si a unei ferme in Adunatii Copaceni. Investitia a fost realizata prin intermediul Bancii Europene de Reconstructie si Dezvoltare.
Tnuva a decis la inceputul acestui an sa inchida ferma de vaci de la Adunatii Copaceni, intrucat nu era o operatiune profitabila.

Arik Schor, directorul general al companiei, declara ca fabrica de lactate primeste destul lapte de la ferme de vaci din afara grupului. "Furnizorii nostri din Romania includ ferme de vaci detinute de compania israeliana Adama Holding, deci problema inchiderii operatiunii a fost examinată riguros", a explicat Schor.

Cand a intrat pe piata romaneasca, Tnuva si-a propus sa ajunga la o cifra de afaceri de 50 milioane euro pe an, in decurs de trei ani, dar compania a atins afaceri de doar 20 milioane euro anual.

Criza din 2008 a dat o lovitura serioasa vanzarilor companiei, iar Tnuva nu a mai putut concura cu importurile ieftine si cu productia locala, care practicau preturi chiar si la jumatate pe litrul de lapte. Potrivit Globes, desi Tnuva promova calitatea, consumatorii nu au dorit sa plateasca mai mult pentru produsele companiei.

Tnuva a raportat in 2010 o cifra de afaceri neta de 71,8 milioane lei (peste 17 milioane euro), in timp ce pierderile companiei s-au ridicat la 64,1 milioane lei (15,3 milioane lei).


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Companii »




Ascultă primul podcast de FinTech și digital banking din piață.

Citeste si
P&G deschide o fabrica de capsule detergent in Urlati