Piata alimentelor congelate a cunoscut o evolutie continua in ultimii zece ani. Atat numarul concurentilor, cat si diversificarea sortimentala au crescut considerabil, iar standardele sunt astazi mult mai ridicate
Din categoria larga a alimentelor congelate, cea mai spectaculoasa evolutie a cunoscut-o segmentul legume. Factorii care influenteaza prioritar decizia de cumparare sunt pretul si calitatea, insa obiceiurile alimentare, notorietatea brandului sau a producatorului, cantitatea, ingredientele, prezentarea sau promotiile sunt, de asemenea, aspecte pe care consumatorii le iau in consideratie.

Preferintele romanilor se indreapta catre produsele traditionale, de baza fasole, mazare, spanac dar si spre mixuri de legume, de tipul amestecului mexican. Oferta actuala din comert acopera si cele mai sofisticate gusturi, pentru ca acum avem de a face cu un consumator educat, informat, familiarizat cu produsele congelate si cu avantajele pe care le ofera, deschis la nou dar, in acelasi timp, extrem de critic.

Ana Popa, marketing manager la Agroalim Distribution, considera ca se poate vorbi de o variatie semnificativa a pietei legumelor congelate, in functie de segmentul analizat. Astfel, produsele din segmentul economic continua sa detina cea mai mare pondere in totalul vanzarilor. Pe masura ce creste pretul, creste si calitatea si complexitatea retetelor, iar producatorul poate propune consumatorilor amestecuri de legume specifice bucatariei internationale: amestec chinezesc, amestec hawai, minestrone, stir fry etc. Evident, numarul celor care isi pot permite produse exclusiviste este mai redus, acestea necesitand studierea atenta a pietelor si a trendurilor gastronomice, testari repetate etc., ceea ce inseamna un pret mai ridicat.

Fiind o piata in crestere, cu competitori cunoscuti, orice schimbare este imediat resimtita si determina reactii in consecinta, afirma Ana Popa. Sunt de asteptat o crestere si diversificare a ofertei, o ameliorare calitativa si o competitie acerba a preturilor. Vor fi exploatate la potentialul maxim toate metodele de marketing, de comunicare, de vanzari, apreciaza interlocutoarea noastra. Agroalim distribuie pe piata locala cartofii congelati Friand, Country House si Aviko, pozitionati pe cele trei segmente distincte de calitate si pret, precum si legumele congelate Greens, Hortex, Casa taraneasca si Hana. Precizam ca legumele sub brandul Casa taraneasca sunt produse si ambalate local, la Frigorifer Tulcea. Desi inca tanara, marca se bucura de aprecierea consumatorilor, calitatea si pretul recomandand-o ca o varianta buna pentru clienti.

Sursa: http://www.capital.ro/index.php?a=23102&shift=1

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri