Divizia de camioane Mercedes Benz este liderul detasat al pietei germane in ceea ce priveste camioanele care indeplinesc deja normele de poluare Euro 5, chiar daca la nivelul Uniunii Europene UE normele Euro 4 (inferioare) vor ramane inca standardul de referinta pana in 2009.
Potrivit importatorului Auto Rom, cheile camionului Mercedes cu numarul 10.000, dotat cu tehnologie BlueTec (care indeplineste standaredele Euro 4 si Euro 5), au fost inmanate companiei germane GRT Wittwer. Camionul BlueTec 5 Actros de la GRT Wittwer economiseste aproximativ doi litri de motorina la 100 de kilometri, iar pentru fiecare autovehicul de acest tip se platesc taxe de drum cu aproximativ 800 de euro mai putin.

La aproape un an de la lansarea pe piata, camionul cu numarul 10.000 cu tehnologie diesel BlueTec a iesit de pe linia de productie a fabricii DaimlerChrysler din Worth pe data de 10 februarie 2006. Hubert Troska, seful diviziei de camioane Mercedes-Benz, a inmanat vehiculul jubiliar, un Actros 1844, managementului companiei GRT Wittwer Transport GmbH.

Potrivit Rompres, firma GRT Wittwer din Bavaria opereaza o flota de autovehicule de aproximativ 90 de camioane, dintre care putin sub o treime sunt deja dotate cu BlueTec 5. Emisia de substante poluante a fost redusa cu 80 la suta fata de ceea ce admit legile in vigoare.

Companiile transportatoare cum ar fi GRT Wittwer, care au decis sa implementeze aceasta tehnologie din timp au si anumite avantaje financiare. "Tehnologia diesel BlueTec avanseaza spre un program prin care se obtine economie de combustibil", a explicat Hubert Troska cu ocazia predarii autovehiculului. "Avand in vedere cresterea preturilor la carburant si potentialul de economisire de exemplu a 1.500 pana la 2.000 de litri pe an pentru distante lungi, BlueTec devine interesant pentru clientii care prospecteaza piata", a adaugat el.

Mercedes-Benz a adoptat strategia de a fi primul constructor de camioane care sa implementeze o astfel de tehnologie ce respecta normele Euro 4 si Euro 5. intre timp, toti fabricantii europeni au urmat acest exemplu si dezvolta tehnologii care indeplinesc normele Euro 5 pe baza sistemului Selective Catalytic Reduction (SCR).

Acum mai putin de un an, camioanele Mercedes-Benz au fost primele autovehicule comerciale disponibile pe piata in versiune Euro 5. Dupa Actros, Bluetec este disponibil acum si pentru modelele Axor si Atego. Cu 10.000 de vehicule livrate, cota de piata pentru Mercedes-Benz in Europa, in materie de camioane Euro 4 si Euro 5 este mai mare de 66 la suta.
ROMPRES
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri