La aproape un an de la lansarea pe piata, camionul cu numarul 10.000 cu tehnologie diesel BlueTec a iesit de pe linia de productie a fabricii DaimlerChrysler din Worth pe data de 10 februarie 2006. Hubert Troska, seful diviziei de camioane Mercedes-Benz, a inmanat vehiculul jubiliar, un Actros 1844, managementului companiei GRT Wittwer Transport GmbH.
Potrivit Rompres, firma GRT Wittwer din Bavaria opereaza o flota de autovehicule de aproximativ 90 de camioane, dintre care putin sub o treime sunt deja dotate cu BlueTec 5. Emisia de substante poluante a fost redusa cu 80 la suta fata de ceea ce admit legile in vigoare.
Companiile transportatoare cum ar fi GRT Wittwer, care au decis sa implementeze aceasta tehnologie din timp au si anumite avantaje financiare. "Tehnologia diesel BlueTec avanseaza spre un program prin care se obtine economie de combustibil", a explicat Hubert Troska cu ocazia predarii autovehiculului. "Avand in vedere cresterea preturilor la carburant si potentialul de economisire de exemplu a 1.500 pana la 2.000 de litri pe an pentru distante lungi, BlueTec devine interesant pentru clientii care prospecteaza piata", a adaugat el.
Mercedes-Benz a adoptat strategia de a fi primul constructor de camioane care sa implementeze o astfel de tehnologie ce respecta normele Euro 4 si Euro 5. intre timp, toti fabricantii europeni au urmat acest exemplu si dezvolta tehnologii care indeplinesc normele Euro 5 pe baza sistemului Selective Catalytic Reduction (SCR).
Acum mai putin de un an, camioanele Mercedes-Benz au fost primele autovehicule comerciale disponibile pe piata in versiune Euro 5. Dupa Actros, Bluetec este disponibil acum si pentru modelele Axor si Atego. Cu 10.000 de vehicule livrate, cota de piata pentru Mercedes-Benz in Europa, in materie de camioane Euro 4 si Euro 5 este mai mare de 66 la suta.
ROMPRES
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: