Clubul de fotbal Rapid s-a transformat, incepand din 31 martie, in societate comerciala sportiva pe actiuni. In noua sa structura, capitalul social al noii societati este compus din disponibilul financiar si din aportul in natura, reprezentat de drepturile federative ale jucatorilor. Existenta juridica a noii societati este asigurata, pe de o parte, de jucatori, iar pe de alta parte de contributiile financiare ale actionarilor, integrate in capitalul social.

Jean Valvis: "Rapidul merita un management de calitate"

Ideea transformarii clubului in societate pe actiuni a aparut in urma cu un an si jumatate. Si asta in principal datorita problemelor financiare cu care se confrunta cluburile sportive din Romania. La 24 ianuarie a avut loc prima intalnire a actionarilor in care s-au discutat principiile si actul constitutiv al noii societati. Potrivit declaratiilor actionarilor, FC Rapid SA va respecta regulile unei guvernante corporatiste. Capitalul social al noii companii este constituit din aportul in natura al Asociatiei Fotbal Club Rapid, constand in drepturile federative ale jucatorilor, in proportie de 70 la suta.

Restul de 30 la suta este aportul in numerar pe care il aduc noii actionari, valoarea acestuia fiind de 5,57 milioane de euro. "Deciziile vor fi adoptate prin intrunirea unui cvorum de 85 la suta din capitalul social, adica cele 70 la suta reprezentand AFC plus jumatate din noii actionari (15%)", a explicat Valvis. In acest moment, valoarea neta a aportului in natura al AFC este evaluata la 13 milioane de euro. Actionariatul societatii este alcatuita in acest moment din opt membri, cinci persoane fizice si trei persoane juridice.

Noua structura aduce transparenta in activitatea clubului

Principalele modificari care decurg din aceasta transformare ii vizeaza in primul rand pe jucatori, care vor apartine astfel exclusiv unei societati pe actiuni. Drepturile federative ale acestora vor fi inregistrate in contabilitatea societatii ca active necorporale imobilizate. In aceste conditii, o eventuala vanzare a unui jucator se va face la valoarea sa reala, fiecare dintre jucatori devenind o investitie concreta, inregistrata, si asupra caruia se poate face un calcul de amortizare a investitiei in timp, pe durata contractului. "Aceasta nu este o idee noua, dar este o premiera in sportul romanesc", a mentionat Valvis. "Aceasta practica este folosita de marile cluburi europene precum Manchester United sau Barcelona". Inregistrarea acestor drepturi nu poate fi facuta, insa, mai devreme de 1 iunie, data incheierii campionatului intern.

O posibila listare la BVB, in urmatorii 2 ani

Printre masurile pe termen scurt pe care noua companie intentioneaza sa le intreprinda, pe langa contractarea unei companii internationale de audit financiar, consolidarea imaginii si a echipei, se numara si listarea la Bursa de Valori Bucuresti. "O eventuala listare la BVB ne-ar permite, pe langa cresterea numarului de actiuni, si atragerea de capital necesara pentru a pune in aplicare proiecte mai mari, in special cele care vizeaza infrastructura clubului", a declarat Dan Constantin Ostahie, unul dintre cei opt actionari al societatii.

Perspectiva listarii, desi se are in vedere inca de pe acum, va putea fi realizata abia peste doi ani, apreciaza conducerea clubului. Pentru procesul de listare, o companie are nevoie de o istorie si de o emisiune publica de actiuni, or aceste demersuri necesita timp. "Listarea este o responsabilitate fata de public", a adaugat Valvis.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri