Combinatul de la Galati vrea sa puna din nou tabla pe masinile de la Colibasi. \"2005 s-a incheiat cu o usoara scadere de productie fata de 2004, cand s-a inregistrat un nivel de 4,7 milioane de tone\".
Este aproape tot ce se mai poate scoate acum de la oficialii de la combinatul Mittal Steel din Galati. Societatea nu mai este cotata, deci nu are obligatia de raportare pe piata bursiera; rezultatele sunt agregate acum la nivelul grupului Mittal, care este cotat pe pietele internationale, unde sunt conditii stricte de raportare a rezultatelor financiare (iar un volum al productiei ar face trimitere la cifra de afaceri).

Ramane totusi ca datele celui mai mare combinat siderurgic romanesc sa fie descoperite din raportarile din toamna ale Finantelor. Deocamdata, ce mai putem afla e ca "activitatea de productie e profitabila", spune Hans Rosenstock, directorul de operatiuni al Mittal Steel Galati.

Directorul a refuzat sa comenteze daca rezultatele financiare ale combinatului sunt afectate de provizioanele facute ca urmare a litigiului, existent dinaintea privatizarii, cu casa de comert Balli.

Intoarcerea la piata interna, dictata de chinezi

Pentru directorul de productie conteaza mai mult acum stabilirea noilor directii de dezvoltare. "Productia de tabla groasa va ramane un punct forte la Galati, dar ne vom concentra in acelasi timp si pe productia destinata industriei auto si de electrocasnice. Intentia noastra este sa ajungem sa acoperim nevoile pietei interne", sintetizeaza directorul Rosenstock.

Dupa explozia de acum doi-trei ani a preturilor, piata otelului incepe sa se stabilizeze. China este responsabila de ambele evolutii. Mai intai a sufocat piata cu supercomenzi, perturband piata otelului. Panicati, consumatorii au inceput sa-si faca stocuri. De anul trecut insa, China s-a reintors in piata, de data aceasta ca exportator net. Marii producatori, inclusiv Mittal, au mers pe politica reducerii productiei, pentru mentinerea preturilor.

Cat timp piata era pe crestere, puteau supravietui si combinatele mai putin performante. Acum insa producatorii incep sa se orienteze spre produsele cu valoare adaugata mare, printre acestea fiind si tabla prelucrata pentru industria auto. Ce poate fi mai la indemana pentru combinatul de la Galati decat uzina de Loganuri de langa Pitesti?

Investitii de 50 de milioane pentru fata de caroserie

Dupa privatizarea cu francezii de la Renault, Dacia a inceput sa renunte treptat la tabla de Galati, invocand probleme de calitate (vizibile pentru orice posesor de masina nationala). Aveau sa se indrepte spre combinatul de la Kosice din Slovacia, detinut de americani.

Sursa: http://www.baniinostri.ro/stiri/stiri.php?ContentID=6805

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri