Luxul ramane un sector profitabil pentru majoritatea companiilor care vand articole high-end. Wall-Street va prezinta cum au evoluat afacerile principalelor companii care activeaza in acest domeniu.
Retailerul Peek and Cloppenburg, care reuneste marci precum Armani, Hugo Boss, D&G, Tommy Hilfiger, Betty Barclay sau Calvin Klein a reusit anul trecut o crestere spectaculoasa, de aproape 30%, a cifrei de afaceri, de la 56 mil. lei in 2010, la aproape 72 mil. lei in 2011.

Profitul companiei a inregistrat o crestere de peste 35%, urcand de la 8,2 mil. lei, la 11,2 mil. lei, in 2011.

Louis Vuitton Romania a inregistrat anul trecut o usoara crestere a profitului in lei, de la 3,3 mil. lei, la peste 3,4 mil. lei.

Cifra de afaceri a companiei, unul dintre putinele branduri de lux care sunt prezente direct pe piata locala, a crescut de asemenea usor fata de 2010. Astfel, Louis Vuitton a inregistrat afaceri de peste 20 mil. lei, in crestere usoara fata de nivelul de 19,7 mil. lei din 2010.

Alsa Boutique, companie in al carei portofoliu se regasesc francize de lux precum Max Mara, Ermenegildo Zegna, Pal Zileri, La Perla, Mariella Burani si Marela, a reusit sa obtina un profit de 1,7 mil. lei in 2011, in crestere fata de nivelul de aproape 1 mil. lei din 2010. Cifra de afaceri a crescut pana la 10,9 mil. lei, fata de circa 10 mil. lei in 2010.

High Fashion Concept, compania care opereaza magazinul multibrand Victoria 46, a raportat anul trecut o cifra de afaceri in crestere. Astfel, daca in 2010, afacerile erau sub 20 mil. euro, in 2011 au crescut pana la aproape 24 mil. lei. Profitul companiei a scazut insa fata de 2010, pana la aproape 100.000 lei, fata de peste 255.000 lei in anul precedent.

High Fashion Concept are in portofoloiu brand-urile Dior, Lanvin, Yves Saint Laurent, Roberto Cavalli, Alexander McQueen, Balenciaga si Stella McCartney.

Future Fashion International, compania care opereaza magazinele Hugo Boss pe plan local a inregistrat o cifra de afaceri de aproape 5 mil. lei in 2011 si o pierdere de 1,6 mil. lei.

Sodo Migliori, compania care detine magazinele Celini si Gucci a inregistrat afaceri de 107 mil. lei in 2011 si un profit de cateva zeci de mii de lei.

Compania nu si-a publicat bilantul pe 2010, insa fata de 2009, afacerile sunt in crestere, iar profitul in scadere . In 2009, compania avea un profit de 1,1 mil. lei si o cifra de afaceri de 88 mil. lei.

Lantul de magazine Cellini este condus de Alessandro Amato si Marian Mihart. Cei doi asociati detin si magazinul Gucci deschis in incinta hotelului Hilton din Bucuresti.

Pe segmentul bijuteriilor si ceasurilor de lux Helvetansa a reusit anul trecut sa isi diminueze pierderile. In 2011, compania a inregistrat pierderi de 1,4 mil. lei, in scadere de la 2,2 mil. lei in 2010.

Afacerile companiei au scazut de la 13,5 mil. lei, la aproape 11 mil. lei.

Helvetansa comercializeaza atat bijuterii (Chaumet, Dior, Piaget sau Pilgrim), cat si ceasuri (Certina, Tissot, Chanel, Cartier, Longines sau Baume&Mercier).

Micri Gold a inregistrat o crestere a cifrei de afaceri in 2011, de la 9,8 mil. lei, la 11,8 mil. lei. Profitul companiei a fost de asemenea in crestere, de la 187.000 lei, la 302.000 lei.

Cielo Venezia 1270 a inregistrat o crestere a cifrei de afaceri pana la 10,2 mil. lei, pierderile ramand la aproximativ acelasi nivel de 1,4 mil. lei.

Compania Chronolink, distribuitorul Rolex, Mikimoto si Boucheron in Romania, a avut in 2011 o cifra de afaceri de 4,8 mil. lei in usoara scadere fata de 2010.

Compania a trecut pe pierdere in 2011, inregistrand un rezultat negativ de 400.000 lei.

In zona parfumeriilor de lux, Madison Rand Promotions, care comercializeaza produsele a peste 10 case de parfumuri precum Clive Christian, Comme des Garcons, Miller Harris, Claus Porto, Ineke San Francisco, Eau d'Italie, Couto si Carthusia, a reusit sa isi creasca profitul pana la 74.000 lei, de la aproape 29.000 lei in 2010.

De asemenea, cifra de afaceri a companiei a crescut de la 1,9 mil. lei in 2010, la 2,7 mil. lei in 2011.

Elysee Concept, o alta companie care activeaza pe segmentul parfumurilor de lux, a inregistrat o crestere a cifrei de afaceri de la peste 950.000 lei, la 1,2 mil. lei.

Compania a reusit sa treaca pe profit in 2011, inregistrand un plus de 270.000 lei.

Si masinile de lux si-au gasit clientii anul trecut, desi este usor sub nivelul din 2010.

51 de autoturisme de lux au fost inregistrate pe plan local in 2011, dintre care 26 de unitati noi in valoare de circa 6 milioane euro si 25 de unitati rulate in valoare de aproximativ 3 milioane de euro, potrivit datelor Directiei Regim Permise si Inmatriculari a Vehiculelor (DRPCIV).

Sursa foto: FreeDigitalPhotos.net

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri