Producatorul de lactate, Olympus Dairy Industry, a spus „nu” promotiilor agresive, desi una dintre principalele mize ale companiei este sa isi creasca volumele vandute pe plan local. Ilias Pliatsikas, director general adjunct Olympus Dairy Industry, a povestit pentru wall-street.ro cum arata strategia companiei care a inaugurat anul trecut o fabrica de 55 mil euro in judetul Brasov.
„Nu cumparam volum, ci incercam sa castigam increderea consumatorilor. Foarte rar veti vedea promotii de genul 3 plus 1 pentru produsele noastre, insa foarte des veti vedea degustari. Mizam pe experienta brandului”, a declarat Pliatsikas.

De ce alege managementul companiei aceasta varianta, in conditiile in care, momentan, volumele vandute in Romania reprezinta inca foarte putin din intreaga piata?

„Intotdeauna va exista un produs mai ieftin decat al tau. Miza noastra pe termen lung este sa aratam consumatorilor ca aducem pe piata produse de calitate. Avem exemple de companii care au facut promotii agresive si acum nu mai sunt. Investim in calitatea produselor noastre", a spus Pliatsikas. La nivel de promovare, compania merge foarte mult pe sampling, "dar avem si o campanie de CSR, orientata spre persoanele cu dizabilitati de vedere, iar cea mai recenta este o campanie de sprijinire a echipei paralimpice de inot a Romaniei”, a adaugat Ilias Pliatsikas.

„Noi incercam sa facem un produs de calitate si incercam sa castigam increderea consumatorilor. Este la fel ca in industria auto. Daca vrei un Mercedes, platesti pretul unui Mercedes. Cand ai ceva de calitatea trebuie sa investesti, iar sa dai gratis produsul nu e o solutie”, a subliniat directorul general adjunct de la Olympus, companie ale carei produse sunt vandute sub brandul Oly.

Cum evolueaza business-ul companiei in Romania? „Binisor spre bine. Avem cresteri de la saptamana la saptamana”, afirma Pliatsikas, care mentioneaza, insa, ca tara noastra ramane o piata dificila.

Totusi, managerul este optimist. Reducerea TVA-ului la alimentele de baza, ca si potentialul de crestere al pietei locale il fac sa priveasca in viitor cu speranta.

„Credem ca piata, cel putin pe iaurturi, va creste. Consumul este la jumatate fata de media europeana. De asemenea, scaderea TVA-ului va avea un impact pozitiv. Acum, piata neagra poate fi chiar 50% din volumul total. Nu avem estimari, insa cu siguranta scaderea TVA-ului va trimite mai mult fermierii catre procesatori”, a spus Pliatsikas.

"Fabricat in Romania"


Compania a lansat in acest an gamele de iaurt grecesc si iaurt probiotic cu fructe, iar in toamna are in plan si relansarea gamei de branzeturi, unde se va miza, subtil, pe ideea de fabricat in Romania.

Potrivit managerului exista o mai mare incredere in produsele romanesti si „este important pentru noi sa le aratam clientilor ca suntem aici”, a declarat el.

In ceea ce priveste iaurtul grecesc, Pliatsikas spune ca este un real trend de crestere a acestul tip de produs in Romania, ca si in alte tari din lume. „In SUA reprezinta 40% din piata. Pentru Romania, asteptam o cota de piata de 10% in 3 ani”, a declarat managerul Olympus.

In prezent circa 80% din productia fabricii companiei din Halchiu, judetul Brasov, este detinata exportului, iar 20% pietei locala. In 3 ani, compania se asteapta ca ponderea exporturi-piata locala sa fie 70%-30%.

Compania este prezenta din 1999 pe piata locala, insa intreaga productie era destinata exportului, abia din 2008 firma a inceput sa isi vanda produsele si in Romania.

De ce au luat aceasta hotarare? „Eram aici de multi ani si cunosteam atat piata, cat si obiceiurile de consum ale romanilor. Este o piata foarte dinamica, cu un consumator care are o deschidere foarte mare pentru nou si care aprecieaza calitatea. In ultimii ani a exista de asemenea un transfer de la produse no name, ieftine, catre produse mai bune”, spune Pliatsikas.

Sa ii faci pe consumatori sa aprecieze un anumit produs si in general calitatea nu este usor, „nu este un proces de 6 luni, un an”, apreciaza managerul Olympus.

Cum isi tine sub control costurile producatorul? „In primul rand noi ne vedem furnizorii ca parteneri. Avem relatii pe termen lung in care exista intelegere reciproca. Apoi volumul este foarte important, exista un punct de unde poti reduce costurile. Noi mai avem inca pana la a atinge acel punct, insa estimez ca in 3 ani vom fi acolo”, a mentionat Pliatsikas.

Grupul Olympus este prezent in Romania din 1999, iar pana in 2008 intreaga productie a fost destinata exportului. Din 2008, compania a inceput sa vanda produsele si local. Compania lucreaza cu circa 500 de fermieri din zona de Nord a Romaniei pentru a colecta lapte.

Recent, Olympus a obtinut un impumut de 30 mil euro de la Black Sea Trade and Development Bank pentru o perioada de sapte ani. Acesta este cel mai mare imprumut acordat de finantator unei companii din Romania, in cei 13 ani de existenta.

In noiembrie 2011, Olympus a inaugurat cea mai avansata tehnologic fabrica de lactate din Romania, in urma unei investitii initiale de 55 de milioane de euro din fonduri proprii.

Cu cinci unitati de productie in Grecia, Bulgaria si Romania, Olympus este prezent pe plan local din 1999, printr-o fabrica de procesare a laptelui in Baraolt Covasna. In urma investitiei de la Halchiu (Brasov), unitatea din Baraolt a fost inchisa, iar angajatii au fost transferati in noua fabrica.

Grupul de companii, detinut de o familie aflata la a treia generatie in producerea lactatelor, are sediul in Trikala, Grecia, si isi desfasoara activitatea in 34 de tari. Compania are circa 100 de angajati in Romania.


Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri