Procesul de recrutare pentru posturile de membri ai consiliilor de administratie si de directori generali ai companiilor din subordinea Ministerului Transporturilor a inceput. Head-hunter-ul George Butunoiu a povestit pentru wall-street.ro cate CV-uri a primit, care este profilul candidatului, dar si care sunt primele intrebari adresate unui candidat.
“Am primit pana acum circa 800 de CV-uri plus inca circa 200 primite chiar astazi. Din primele 800, am selectat pentru interviuri circa 150, pe diferite nivele, 60-70 sunt foarte bune, 30-40 asa si asa, iar restul discutabile. In functie de ce primesc de acum incolo, probabil nu toti cei selectati din prima transa de CV-uri vor ajunge la primele intalniri”, a povestit George Butunoiu, pentru wall-street.ro.

La aceste CV-uri se adauga si cateva mii depuse pe site-urile de recrutare, pe care insa head-hunter-ul spune ca nu le va deschide. “Am postat clar adresa de mail pentru CV-uri in anuntul postat pe portalurile de job-uri. Daca nu au putut sa trimita la aceasta adresa de mail si au preferat sa le incarce direct pe site, inseamna ca oricum nu merita sa ma uit peste ele”, spune specialistul.

Pana la data limita a depunerii CV-urilor, Butunoiu se asteapta la cateva mii de CV-uri din care sa poata selecta 300-400.

Pana spre finalul lunii august, cand termenele pentru depunerea CV-urilor vor expira, Butunoiu a inceput deja sa organizeze primele intalniri cu cei care si-au exprimat dorinta de a fi alesi in consiliile de administratie sau la conducerea firmelor.

Cum arata un profil al candidatilor? “Sunt oameni din toate domeniile. Bancheri, avocati, directori financiari. Cred ca la nivelul Consiliilor de Administratie vom sta bine”, spune specialistul in recrutare.

Ca experienta pentru CA, nivelul este de peste 10 ani, in timp ce pentru pozitia de director general este mai mica.

In ceea ce priveste functiile de directori generali, procesul este usor mai dificil, insa si aici exista interes.

Butunoiu s-a intalnit deja cu cativa potentiali manageri. Sunt liberi de contract? Butunoiu a mentionat ca sunt si manageri care au un job, dar care isi pot permite sa se intoarca in compania privata la care lucreaza, dupa 6 luni-un an, daca lucrurile nu merg bine la stat.

Nu doar specialistii romani au trimis CV-uri si cativa straini si-au manifestat interesul.

“Am avut 15 CV-uri, oameni din Franta, Germania, Austria. Unii foarte buni”, spune Butunoiu. Printre CV-uri s-au numarat si multe din categoria “perle”. “Am avut spre exemplu un candidat care mi-a trimis un CV de 750 de mega. Mi l-a trimis pe transfer si includea toate diplomele si recomandarile din cariera, inclusiv o diploma legata de ceva cu vanatoarea”, povesteaste head-hunterul.

Multi dintre candidatii chemati la primele intalniri sunt oameni pe care head-hunterul ii stia deja. Cum ar arata insa primele intrebari puse unui candidat pe care nu-l cunoaste? “Intotdeauna ii intrebi despre lucrurile la care crezi ca nu se pricep atat de bine. Te duci spre locurile vulnerabile, care ar putea sa ii elimine, astfel incat sa nu iti pierzi timpul degeaba".

Sa ne asteptam la manageri tineri? Head-hunterul spune ca cel mai probabil persoanele recrutate nu vor avea 30-35 de ani, din simplul motiv ca la aceasta varsta nu poti sa ai suficienta experienta.

Primele companii din subordinea Ministerului Transporturilor care vor avea management privat sunt CFR si Tarom. Lista scurta pentru managementul acestor companii trebuie finalizata in septembrie, asa ca este posibil ca in acest an noul management sa isi preia functiile.

Asocierea PwC Romania- firma corespondenta de avocatura D&B David si Baias si George Butunoiu Group- va furniza servicii de consultanta pentru recrutarea managerilor privati pentru 10 companii aflate in subordinea Ministerului Transportului si Infrastructurii.

Cele 10 companii sunt Compania Nationala de Cai Ferate CFR, Societatea Nationala de Transport Feroviar de Calatori (CFR Calatori), Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania CNADNR, Compania Nationala Administratia Porturilor Maritime Constanta, Compania Nationala Administratia Canalelor Navigabile, TAROM, Compania Nationala Aeroporturi Bucuresti SA, Societatea Nationala Aeroportul International Traian Vuia Timisoara, Societatea Comerciala de Transport Metroul Bucuresti (METROREX SA) si SC Telecomunicatii CFR SA.

Procesul de recrutare ar trebui finalizat pana la sfarsitul acestui an. In total, vor fi recrutati mai mult de 50 de manageri privati.




Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri