Unitatile comerciale sunt asemenea vedetelor: exista stelute sau starlete - adica buticurile din colt -, exista staruri magazinele mai maricele sau minimarketurile si, bineinteles, megastaruri, respectiv supermarketurile si hipermarketurile. Acestea din urma nu mai sunt simple spatii cu frontiere, ci reprezinta adevarate lumi si industrii.

In ziua de azi, te simti aproape rusinat daca nu mergi, cel putin o data pe saptamana, la supermarket, hipermarket, mall sau la oricare mare centru comercial din oras. si asta nu pentru ca nu esti tentat sa alergi, ca altii, dupa preturi avantajoase si chilipiruri, ci pentru ca lipsa ta de interes pentru acest gen de shopping denota ca esti anacronic si ca nu intelegi mersul lumii. Grabiti sa adopte stilul de viata modern si sa se alinieze la tendinte la care multi nici nu visau inainte de anul 1990, romanii au trecut cu usurinta de la alimentara din colt la furnicarul de oameni numit generic hipermarket. Pentru ca la noi, dupa cum spune psihologul Aurora Liiceanu, stilul de viata modern - actual este egal cu a te amesteca cu multimea. Efectul billboard, atat de criticat de unii, duce la o relatie asimetrica si agresiva intre micile magazine si supermarketuri, cel mare inghitindu-l pe cel mic cu arma publicitatii.

Oferta uriasului este din ce in ce mai ambitioasa: oamenii vor trage acasa doar ca sa doarma. si chiar daca au bucatarii minunat echipate, nu vor gati, pentru ca ele nu sunt functionale, sunt doar o expresie a reusitei sociale, a banului investit si, pentru unii falsi snobi, o expresie a importului ideii de cultura culinara. Oamenii, dupa cum vedem, traiesc din ce in ce mai mult in trei dimensiuni: in spatiul muncii, in cel al dormitorului si in cel public, respectiv al marilor centre comerciale, afirma Aurora Liiceanu.

Potrivit studiului Shopper Trends, realizat de ACNielsen la sfarsitul anului trecut, in orasele cu peste 200.000 de locuitori, retelele comerciale moderne reusesc sa atraga din ce in ce mai multi cumparatori.

La nivelul oraselor mari, doua din trei persoane responsabile de cumparaturi in gospodarie declara ca isi cheltuiesc o buna parte din bugetul lunar in supermarketuri, hipermarketuri, magazine de tip discount si cash&carry, precizeaza Bogdana Baltasiu, Senior Research Executive la ACNielsen Romania.

Sursa: http://www.capital.ro/index.php?a=23610&shift=1

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri