Cel mai prestigios proiect de afaceri din industria de lux din Romania are nevoie de un nou investitor dupa ce zilele trecute compania CPP Management Consultants Ltd. a anuntat rezilierea contractului de exclusivitate pentru dezvoltarea "Luxury Department Store".

Proiectul implica un mall in care urmau sa fie prezente cele mai importante nume din industria internationala de lux, si ar fi trebuit sa fie dezvoltat de CCAI, o companie de investitii din cadrul holdingului Grivco. CCAI urma sa dezvolte proiectul in integralitate, operand si o parte din francizele caselor internationale de lux prezente in cadrul proiectului.
"Luxury Department Store" urma sa fie ridicat in zona de nord a Bucurestiului si ar fi fost creat dupa modelul unui adevarat templu al luxului care exista la Kiev, in Ucraina. Proiectarea centrului, care avea si un nume - Blossom - ar fi trebuit sa inceapa din februarie anul acesta. Nu a fost stabilita valoarea totala a investitiei, dar o estimare sumara, avand in vedere cei peste 5.000 de metri patrati pe care urma sa-i aiba cladirea si zona in care trebuia ridicata, saltau costurile la 10-15 milioane de dolari.

"Inceput in mai 2005, dezvoltat de la zero de CPP, proiectul a demarat efectiv in iunie 2005, cand a fost identificat investitorul care sa dea viata proiectului. Desi colaborarea a fost perfectata intr-un contract bine pus la punct si negociat, contract care expliciteaza etapele proiectului, dinamica investitiei precum si detalii despre rolul CPP, s-a ajuns intr-un moment in care, la sfarsitul anului 2005, investitorul a inceput sa amane luarea de decizii privind etapele proiectului, fara sa acorde nici un fel de explicatii", sustine Oliver Petcu, managing partner in cadrul CPP.
Potrivit CPP Management Consultants, desi proiectul se afla intr-o faza foarte avansata, compania obtinand acordul de francizare de la un numar de 25 de companii prestigioase de lux, CCAI a decis unilateral sa se retraga din acest proiect dupa aproape 4 luni de tergiversari, fara a da nici un fel de explicatii in acest sens, demers in urma caruia CPP a solicitat rezilierea acestui contract.

"Intr-un interval relativ scurt: iunie - octombrie 2005, CPP a contactat peste 90 la suta din brand-urile de lux ce urmau sa fie incluse in proiect sub forma de francize, o companie a Grivco urmand sa devina francizatul acestor case de lux. S-au obtinut acordurile a peste 70 la suta din aceste case, proiectul beneficiind de prezentari la Milano, Paris si New York. Din pacate, proiectul a ramas in acea faza de stagnare, CPP fiind pusa intr-o imagine extrem de nefavorabila in fata marilor case de lux cu care intretine relatii foarte bune de ani de zile. Luand in considerare toate aceste elemente, CPP a solicitat rezilierea acestui contract si a informat oficial toate brand-urile internationale", sustine Petcu. "In ceea ce priveste CPP, brand-urile de lux au apreciat transparenta noastra, fiind unanimi in a-si exprima interesul fata de piata romaneasca si de viitoare proiecte dezvoltate de CPP. In acest moment cautam sa identificam un nou investitor strategic si suntem de asemenea deschisi spre a dezvolta si proiecte mai mici, de tip mono-brand", sustine oficialul CPP.

Pentru ca a obtinut acordul marilor case internationale partenere, CPP va promova in continuare proiectul "Luxury Department Store" pentru atragerea altui investitor strategic.

CPP Management Consultants Ltd este singura companie Central si Est Europeana specializata in industria de lux, activand ca o interfata intre marile grupuri si companii independente din industria de lux si investitori regionali si locali, interesati in a-si dezvolta o afacere in domeniul industriei de lux prin toate formele de business: franciza, multi-brand, dealer, reseller.

CPP actioneaza ca o interfata intre marile case internationale de lux (moda, accesorii, hotelarie, SPA - centre de relaxare, vinuri si bauturi fine) si investitori locali si regionali interesati in a-si dezvolta o afacere in acest domeniu, si realizeaza strategii de business, planuri de afaceri, studii de marketing si fezabilitate, recomandand si formula de dezvoltare a unei astfel de afaceri.

"Zeii" ar fi vrut la Bucuresti

Printre firmele internationale de lux care s-au aratat interesate sa intre pe piata romaneasca se numara marca Valentino, cu tinute pentru barbati si femei, dar si accesorii, Givenchy, care urma sa deschida in Blossom, in regim de franciza, un magazin pentru femei. De asemenea, mai erau asteptati Yves Saint Laurent, care face parte din Gucci Grup si urma sa deschida un boutique in regim de franciza. Italienii Roberto Cavalli si Salvatore Ferragamo, ca si Casa Versace, cunoscute atat pentru colectiile de pret-a-porter, dar mai ales pentru stilul si originalitatea cu care realizeaza pantofi, genti si esarfe, urmau sa ocupe magazine in regim de franciza, investitii estimate la mai multe milioane de euro.

De asemenea, Casa Brioni, renumita pentru calitatea costumelor barbatesti, ar fi intentionat sa deschida in mall-ul de lux un magazin independent in franciza, cum si Fratelli Rossetti si Sergio Rossi, care produc pantofi de lux pentru barbati si femei, aveau intentii serioase, care includeau un magazin si respectiv un spatiu multibrand. Listei potentialilor parteneri ai mall-ului de lux i se mai adauga una dintre cele mai cunoscute case de bijuterii din lume, Asprez & Garrard, casa Mulberry, Molton Brown, Vera Wang si Marc Jacobs.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri