Producatorii de preparate din carne vor sa majoreze preturile, pana la Craciun, cu 10%, ca urmare a scumpirii materiei prime, utilitatilor si combustibililor, a declarat, intr-o conferinta de presa, Radu Timis, presedintele Asociatiei Romane a Carnii (ARC).
Timis a spus ca dupa cresterile de preturi la energie, gaze si combustibili pretul carnii a urcat in ultimele luni cu 15%, relateaza Mediafax.

"Oamenii au mai putini bani in buzunar, deci cumpara mai putin, TVA-ul este ceea ce determina ca marea majoritate a consumatorilor sa se duca in zona produselor ieftine, si atunci mancam mai putin, mai ieftin si mai putin sanatos", a afirmat el.

Seful ARC a adaugat ca producatorii de mezeluri vor incerca sa mareasca preturile, pentru ca ei cumpara carne mai scumpa cu aproximativ 25% comparativ cu inceputul anului.

"Noi vom incerca sa marim pretul cu 10%. Nu vrem, dar ne obliga situatia, daca materia prima este mai scumpa si se anunta in fiecare saptamana scumpiri. Nu stim insa daca piata va suporta majorarile de pret. Noi vom face tot ce se poate ca sa ramanem in viata si sa ne putem vedea si la anul", a mai spus el.

Si carnea de porc s-ar putea scumpi pana la Craciun cu pana la 15%.

"In Romania, in apropierea sarbatorilor de iarna, se taie trei milioane de porci in fundul curtii. Si atunci se deregleaza piata in mod direct. Probabil ca preturile la acesti porci pe care ii taie taranii vor fi, ca in fiecare an, mai mari decat cele cu care vindem noi la ora actuala", a declarat Ioan Ladosi, presedintele Asociatiei Producatorilor de Carne de Porc din Romania.

El a afirmat ca preturile ar putea creste pana la Craciun cu maxim 15%, pentru ca piata nu suporta majorari mai mari.

Nici la carnea de pasare piata nu suporta majorari mari de prețuri, iar producatorii sustin ca vand in pierdere si cer scaderea TVA.

"Suntem sub costurile de productie si nu stiu cat vom mai rezista. Reducerea TVA poate fi o solutie imediata, daca vrem sa incurajam vanzarile. Daca nu se va reduce TVA, se va pune problema insolventei pentru multi producatori. Reducerea TVA va duce la diminuarea evaziunii fiscale si la oferirea unor produse la preturi accesibile", a afirmat Ilie Van, presedintele Uniunii Crescatorilor de Pasari din Romania.

El a adaugat ca producatorii de pasari ar trai mai bine daca ar vinde cerealele pe care le detin decat daca comercializeaza carnea.

Ce prefera romanii

Carnea de porc este cea mai cautata in Romania, acoperind aproape jumatate din consumul de carne, de circa 60 de kilograme pe cap de locuitor pe an, fiind urmata de cea de pasare (15-20 kg) si vita, categorie care reprezinta doar 10% din total.

Consumul anual de carne este de circa 60 kg, potrivit asociatiilor din domeniu.

Fiecare roman mananca anual 30-32 de kilograme de carne de porc, fata de media europeana de 40-45 de kilograme. Consumul de carne de pasare este de 15-20 de kilograme pe an, de asemenea sub media europeana, de 23-24 kilograme.

Carnea de vita reprezinta doar 10% din consumul total de carne din Romabia, fata de 40% in UE.

Vanzarile lunare de carne au o evolutie oscilanta si sunt mai mari doar in zilele de plata a salariilor, a declarat Ilie Van, presedintele Uniunii Crescatorilor de Pasari din Romania (UCPR).

In ultimele luni, producatorii de carne au majorat preturile din cauza scumpirii furajelor, iar cei care comercializeaza mezeluri anunta scumpiri de 10% pe fondul maririi pretului la carne, dar si la utilitati si combustibili.

"Am facut o analiza a vanzarilor, ca sa vedem cum se distribuie acestea, si am constatat ca vanzarile se desfasoara in forma de dinti de fierastrau, iar varfurile sunt in zilele de avans si lichidare. E o chestie verificata de noi, ne cresc vanzarile in perioada avansului si lichidarii", a spus Van.

El a adaugat ca producatorii de carne de pui au ajuns la o limita de la care nu mai pot creste preturile.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri