Intr-o zi de toamna posaca am compensat indispozitiile meteo cu o iesire pitoreasca la Tchaikovsky, unde l-am descusut ca la carte pe Sergiu Iordache, CEO-ul DSV Solutions. Printre pigmentari culinare cu savori slave am inteles cum poti sacompletezispectaculos un business multinational cu inteligenta locala si cum neaosa formula ”omul sfinteste locul” se confirma si-n secolul 21. Asa ca la pranzul cu pricina am facut mai mult focus pe ”om” si mai putin pe ”business”, pentru ca in cazul DSV Solutions unul il valorificape celalalt de minune.

1. De ce un restaurant rusesc?

Sergiu Iordache: Imi plac referintele culturale in gastronomie. La estici business-ul se face de multe ori in vecinatatea unei farfurii, si, desi nu cred in exclusivitatea unei astfel de formule, imi place sa-i dau o interpretare personala. In vest business-ul se face mai mult cu costume si mai putin cu oameni. Eu cred in valoarea adaugata pe care oamenii o aduc in business. Ce context mai interesant de a descoperi un om, altul decat cel pe care ti-l ofera o conversatie la un pranz relaxat?

2. ”Mananci ca sa traiesti” sau”traiesti ca sa mananci”?
Sergiu Iordache: Daca tot trebuie sa mancam, macar s-o facem in jurul unei povesti. E si motivul pentru care, atunci cand aleg un loc pentru pranzul sau cina de business, evit formulele standardizate. Conteaza mai putin clasamentul nescris al oamenilor de afaceri si mai mult surpriza placuta pe care ti-o poate oferi o alegere ”neconforma”. Fac la fel si-n business, unii spun ca asta e secretul succesului la DSV, o multinationala pe care, impreuna cu ai mei colegi, am dus-o la performanta intr-o stilistica romaneasca.

3. Stilistica romaneasca?! Nu cumva expresia are la noi o conotatie usor negativa?
Sergiu Iordache: Daca tot e CSR-ul un concept la moda, mi-ar placea la un moment dat sa restauram respectul pentru ”metodele romanesti”. Romanul are o inteligenta nativa si un talent de a face lucrurile sa se intample. Si chinezii sunt la fel si credeti-ma,le port o mare admiratie. Pentru unii, expresia ”metoda romaneasca” are o conotatie negativa. Pentru noi insa, ”metoda romaneasca” e cea care respecta spiritul regulilor, nu litera lor. Inseamna inteligenta aplicata, vocatie pentru solutii si o vibratie antreprenoriala. Daca pentru a ajuta sau pentru a castiga un client inseamna sa ne adaptam unei situatii, o facem fara sa ne uitam de prea multe ori in manual, in cautare de paragrafe relevante.


4. Dati-mi un exemplu…

Sergiu Iordache: Acum cativa ani aveam un potential proiect pentru un client din domeniul electronicelor. Laptopurile pe care le importa clientul nu aveau insa instalat un soft relevant si proiectul stagna. Chiar daca in nomenclatorul nostru de activitati, unde oficial scrie ”Solutii de logistica si transporturi” nu figura instalarea de soft, am realizat rapid ca daca implicam in proces cativa ingineri de soft angajai punctual, reusim sa instalam programul chiar in depozitele noastre. Zis, propus, semnat, facut.Din doar cateva decizii simple, am castigat un proiect mare, care a dus la altele, de o si mai mare anvergura. Exemplul softurilor instalate in depozit e doar un reper minor despre cum facem lucrurile sa se intample.

5. Cum va gasiti echilibrul intre munca si pasiuni? Pentru multi pare o misiune imposibila.
Sergiu Iordache:E important sa gasesti contrapunctul care sa-ti ofere echilibru. Evadarile in lucruri care iti plac te incarca pentru viata de business.Pentru mine fotbalul face asta.O vreme l-a facut parasutismul. Mai apoi munca de cultivator pasionat – ce sa-i faci, am o legatura aproape organica cu pamantul, ma reface, ma motiveaza, imi aduce aminte de copilarie. Pe acelasi model, multa vreme am pus suflu si energie in restaurarea unei case cu arhitectura brancoveneasca, de la inceputul secolului. Pentru ca mi-am dorit sa pastrez intact spiritul locului, transformandu-l in acelasi timp intr-un spatiu sigur, primitor si adus in secolul 21 la capitolul confort, intreg procesul a fost un roller coaster energetic si un activator de stari dintre cele mai diverse. Va las sa vi-l inchipuiti cu bune si cu rele. Una peste alta insa, a meritat si mi-a dat forta necesara pentru alte provocari cu aparenta de imposibil in zona de business.

6. In procesul de restaurare al conacului ati descoperit povesti de-ale fostilor proprietari?
Sergiu Iordache: La un moment dat, cand s-a ajuns la curatarea podului, am gasit o corespondenta veche, de la 1900, in care inspectorul scolar de zona il dojenea pe profesorul care locuise acolo cu privire la exigentele si metodele pe care le aplica la scoala. E amuzanta, pentru ca simti din dialog si ca cei doi se stiu bine si sunt amici, dar si ca mesajul trebuia transmis destinatarului. E un fel de dojana blanda de la CEO-ul companiei, catre directorul de operatiuni.

7. Cititi in hard copy sau preferati internetul?
Sergiu Iordache: Sunt norocos, fac parte din generatia care a invatat sa se bucure de amandoua.


8. Ultima carte citita?
Sergiu Iordache: Sunt doua: adevarul e ca cititul a ramas un ”viciu” constant inca din liceu. Pentru ca nu ma indur nici sa ma despart de explorarile din literatura, nici sa inchid ochii la ce publica liderii globali ai lumii afacerilor, de obicei am lecturi in paralel. Asa ca in ultimele cateva saptamani am migrat intre doua lansari recente –Bob Murray – ”It’s already inside”, care te pregateste pentru performanta cu un discurs simplu, convingator, bine balansat intre intelepciune si umor si Veronique Sels ”Bienvenue en Norlande”. Povestea autoarei e cel putin la fel de interesanta ca povestea personajului ei si de-asta i-am gasit lectura cu atat mai impresionanta. Veronique a facut 15 ani dans de performanta, schimbandu-si apoi cariera, si devenind in urmatorii zece una dintre cele mai titrate femei Director de Creatie din Europa. In cartile ei regasesc un realism magic care ma inspira.

9. Unde e de gasit?
”Bienvenue en Norlande” n-a fost publicata inca la noi, am primit-o la doar cateva saptamani de la lansarea din Paris, de la cineva care stie ca imi clatesc ochii si mintea cu originale. In anii mei de inceput am predat franceza si din cand in cand evadez in lecturi de gen.Cum ziceam, apropos de evadari si echilibru intre business si viata de dupa el, e nevoie de hobby-uri care sa te duca pe drumuri reconfortante.


10. Orasul favorit pentru destinatie de business:
Sergiu Iordache: Amsterdam, un oras cosmopolit, mix perfectintre business si relaxare.

11. Felul de mancare favorit:
Sergiu Iordache: De regula savurez orice fel de peste, in special peste oceanic la gratar, servit simplu cu putin ulei de masline si lime, bineinteles insotit de un chardonnay

12. Sportul favorit?
Sergiu Iordache: Fotbalul, dar mi-e dor si sa ma dau cu parasuta

13. 3 branduri pe care le admirati si in care va regasiti
Sergiu Iordache: Porsche, Virgin, Indian. Pentru ca sunt o sinteza inspirata intre traditie imbinata cu inovatie, cutezanta si vant in plete.

14. 3 lucruri pe care le apreciati la oamenii cu care lucrati
Sergiu Iordache: Sinceritate, deschidere, dorinta de a te (re)inventa

15. Ce inseamna client ideal (3 repere)
Sergiu Iordache: Comunicare, transparenta, vibratie umana, chiar daca suntem in business. Pana la urma afacerile se fac intre oameni, nu intre hartii, nu-i asa?


DSV Solutions in cifre astazi

Cifra de afaceri - 120.128.575 lei
Nr. angajati - 300
Spatiu depozitare - 57.400 mp
Birouri în tara - 5

Nota de plata:

Salata Suba - 20 ron
Parjoale a la Kiev cu cartofi la cuptor - 45 ron
Lavas cu branza si marar - 20 ron
Tort Medovii - 18 RON
Apa plata - 2X7 ron
Cafea - 10 ron
Total - 127 RON

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri