Cele mai ieftine lanturi de magazine din Romania sunt Kaufland, Carrefour si Auchan, arata studiul anual Nielsen Shopper Trends 2012-2013.

Studiu Nielsen Shopper Trends

La nivelul tuturor respondentilor, dar si in orasele mari si medii, Kaufland continua sa fie perceput ca fiind magazinul cu cele mai mici preturi. Clasamentul este completat de Carrefour, Auchan si Lidl.

In Romania reteaua Kaufland avea la finalul anului trecut 81 de magazine, in timp ce Carrefour detine 112 magazine (dintre care 24 de hipermarketuri), Auchan – 10 si Lidl - 37.



In ceea ce priveste dinamica retailului din Romania, anul trecut au fost deschise 13 hipermarketuri noi, 162 de supermarketuri si 40 de magazine de tip discount.

Potrivit studiului, cumparatorii care au achizitionat anul trecut produse pentru gospodarie si din magazine din retailul modern si care considera ca pretul alimentelor a crescut par a fi si mai precauti la modul in care isi cheltuie bugetul, doua treimi din cei intervievati mentionand ca achizitioneaza doar lucruri de stricta necesitate.

Mai mult de o treime din cumparatori (40%) realizeaza saptamanal cumparaturile principale pentru gospodarie (produse alimentare, de bacanie si de ingrijire personala). In plus, fata de 2011, a crescut semnificativ si frecventa pentru cumparaturile de completare, 20% dintre respondenti mergand la cumparaturi zilnic.

Romanii aleg sa mearga la cumparaturi de regula in doua magazine preferate, in timp ce media in Bulgaria este 3,5 magazine, Ungaria - 3,4, Polonia – 3,3.

Ponderea cea mai mare in retailul modern il are formatul de tip hipermarket (preferat de 62% dintre respondeti), urmat de supermarket (20%) si discounteri (11%).

Si in 2012 promotiile au reprezentat un punct de atractie pentru cumparatori, 34% dintre respondenti mentionand ca obisnuiesc sa schimbe magazinul in functie de promotiile afisate.



Studiul ShopperTrends a fost realizat in perioada octombrie - noiembrie 2012, prin interviuri fata in fata cu principalii cumparatori din gospodarie, cu varsta cuprinsa intre 18 - 65 de ani. Rezultatele sunt obtinute la nivelul unui esantion de 1,200 de persoane, avand la baza interviuri fata in fata la domiciliul respondentilor.

RAZBOIUL DE LA RAFT este cel mai nou proiect editorial wall-street.ro care isi propune sa publice cele mai noi tendinte, studii si analize despre piata de retail in conditiile unei competitii din ce in ce mai mari.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri