Producatorul german de materiale pentru zidarie Xella, prezent pe piata locala prin brandul Ytong, va intra in acest an pe piata de produse destinate termoizolarii de locuinte in Romania prin introducerea unei noi game denumita “Multipor”.
Ca urmare a noii strategii, completata si de un trend favorabil de piata, reprezentantii companiei se asteapta ca in acest an sa obtina afaceri in crestere cu 10%, la circa 10 milioane de euro.

La nivelul anului trecut, Xella Romania a consemnat un rulaj in crestere cu 27%, raportand afaceri de circa 9 milioane de euro.

“In 2012, piata de termoizolatii din Romania a inregistrat un volum de circa 4,3 milioane metri cubi, circa 40% din aceste materiale fiind utilizate pentru termoizolarea peretilor exteriori, restul pietei fiind generat de termoizolarea peretilor interiori, pardoseli sau acoperisuri – ceea ce indica o pondere mai mare a lucrarilor pe segmentul industrial si public. Ne asteptam ca in urmatorii doi ani, piata sa cunoasca o evolutie de circa 30%, la peste 5,6 milioane de metri cubi”, a declarat Marius Dragne (foto), CEO-ul Xella Romania, in cadrul unui eveniment de presa.

Reprezentantul companiei spune ca exista un mare potential in piata de termoizolare din Romania ceea ce a condus si la decizia grupului de a intra si pe acest nou segment.

“Ne propunem ca in acest an sa ne concentraram pe brandul Ytong dar si tehnologia si produsele Multipor, destinate renovarilor, restaurarii de cladiri si locuinte noi care necesita termoizolare suplimentara. In Germania, dar si in alte state dezvoltate din Vest, tehnologia Multipor este folosita de 15 ani”, a completat seful Xella in Romania.

Dragne a tinut sa sublinieze ca tehnologia Multipor foloseste la termoizolarea peretilor de interior, a tavanelor, dar ofera si solutii de termosistem pentru fatadele locuintelor (ETICS).

“Este un produs 100% mineral, incombustibil (nu arde), ecologic, avand un coeficient foarte ridicat de difuzie a vaporilor. Totodata, solutia de termoizolare Multipor ofera protectie impotriva umiditatii si este netru din punctul de vedere a zgomotului acustic”, a subliniat Dragne.


Concentrare pe termoizolarea la interior


Intrucat concurenta din partea altor termosisteme precum polistirenul sau vatele minerale/bazaltice este foarte mare, Xella si-a propus ca pentru inceput sa se concentreze pe izolatia locuintelor la interior.

“Primele semnale primite de la autoritati sunt pozitive, exista o deschidere a acestora pentru materiale propuse de noi. In acest moment, piata de termoizolare este intr-o continua cautare de materiale noi, eficiente si benefice pentru consumatorul final”, a mai spus CEO-ul Xella Romania.

Un segment extrem de important ar fi reprezentat de izolarea peretilor exteriori prin intermediul unor lucrari realizate la interior.

“Circa 8% din cladirile din Romania nu pot fi termoizolate la exterior, multe dintre acestea fiind cladiri publice sau monumente istorice. In plus, se mai adauga si imobilele care trebuie termoizolate la interior din diferite alte considerente, cum ar fi lipsa unui consens in cadrul asociatiilor de locatari. Solutia pentru acestea este termoizolare a peretior interiori, numai in 2012 livrandu-se circa 120.000 metri cubi de produse pentru aceasta categorie”, potrivit unui studiu Xella prezentat de Dragne.

Mai mult decat atat, din datele Xella reiese ca 40% din totalul pietei de termoizolare este reprezentat de solutiile pentru fatade, folosit in proportie de 90% fiind polistirenul. Totodata, din datele Xella, 62% din piata de termoizolare a fatadelor este reprezentatata de segmentul rezidential, peste 50% din piata fiind sustinuta de constructiile noi, unde cladirile de apartamente vechi au o pondere de numai 13,5% din piata de termoizolare a fatadelor, mai arata datele Xella.



Filiala locala a grupului german si-a propus ca in primul an de prezenta pe piata locala sa vanda un volum de circa 30.000 de metri cubi din noul produs lansat, reprezentand sub 5% din cota de pe piata a solutiilor de termoizolare.

Cat costa sa termoizolezi cu Multipor?


Potrivit calculelor reprezentantilor Xella, costul realizarii unei termoizolari cu sistemul Multipor se ridica la circa 3.800 de lei pentru un apartament de doua camere cu o suprafata de 50 de metri patrati.

Din datele CEO-ului Xella, solutia de izolatie termica prin Multipor ar ajunge sa coste circa 100 de lei / mp, reprezentand sistemul complet de termosistem (placa, mortar, plase), similar ca pret cu vata minerala bazaltica, dar cu 60% mai scump decat izolarea pe baza de polistiren.

Xella este unul dintre cei mai importanti producatori mondial de materiale de constructii de zidarie din domeniul betonului celular autoclavizat (BCA). Grupul are 90 de fabrici si numeroase centre de vanzare in 30 de tari.

In Romania, Xella a inaugurat in anul 2010, langa Ploiesti, una dintre cele mai moderne unitati de productie de blocuri de zidarie tip BCA din Europa de Est, in urma unei investitii greenfield de 32 de milioane de euro.
Distributia produselor Xella se face prin intermediul distribuitorilor dar si prin retelele D-I-Y.

La nivel local, echipa Xella numara circa 90 de angajati.

Principalii concurenti ai Xella pe piata locala sunt Macon, Celco SA Constanta, Somaco Grup Prefabricate sau Soceram.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »


Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri