Profitul grupului austriac OMV a scazut in primul trimestru cu 8%, la 349 milioane euro, in timp ce vanzarile au urcat cu 4%, la 10,77 miliarde euro, rezultatele fiind limitate de evolutia negativa a volumului vanzarilor de petrol, insa cu performante mai bune pe rafinare si distributie.
Astfel, profitul net atribuit actionarilor OMV, ajustat pentru factori exceptionali si efecte de inventar, a coborat de la 379 milioane euro in primele trei luni ale anului trecut la 349 milioane euro in primul trimestru al acestui an, se arata intr-un comunicat transmis de grupul austriac, actionarul majoritar al Petrom.

Vanzarile companiei au crescut de la 10,36 miliarde euro la 10,77 miliarde euro, noteaza Mediafax.

Profitul inainte de dobanzi si taxe (EBIT), ajustat, a urcat cu 6%, de la 800 milioane euro la 851 milioane euro, cu evolutii negative pe segmentul upstream (explorare si productie), dar rezultate mai bune pe rafinare si marketing, respectiv gaze si energie electrica, reiese din comunicat.

Petrom a inregistrat un profit EBIT ajustat de 360 milioane euro, in scadere cu 5% de la 379 milioane euro in primul trimestru al anului trecut, noteaza OMV.

Astfe, profitul operational (EBIT ajustat) al diviziei de explorare si productie a scazut cu 15% in perioada analizata, de la 767 milioane euro la 653 milioane euro.

La divizia de rafinare si marketing, OMV a inregistrat un profit operational de 112 milioane euro, fata de o pierdere de 30 milioane euro in primele trei luni ale anului trecut.

Divizia de gaze si energie a consemnat o crestere cu 3% a profitului EBIT ajustat, de la 99 milioane euro la 102 milioane euro.

Numarul angajatilor OMV a scazut la aproximativ 27.800, de la circa 28.700 la finele anului trecut.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri