Fiecare antreprenor aflat la inceput de drum trebuie sa isi propuna sa atinga excelenta in tot ceea ce face si sa isi atraga langa el oameni care au aceeasi viziune, crede Dragos Anastasiu, presedintele grupului Eurolines, cu afaceri de peste 180 milioane de lei in 2012.

"Cei care vor sa devina antreprenori sau sunt la inceput in acest drum trebuie sa se gandeasca foarte din timp sa atinga excelenta. Asta pentru ca este foarte greu sa te transformi din bun in excelent, pentru ca excelenta tine de oameni si conteaza cu cine pleci la drum", a spus Anastasiu, antreprenor cu 20 de ani de experienta.

El a dat exemplul companiei pe care o conduce, pe care o compara cu un autocar in care toata lumea trebuie sa isi propuna aceeasi destinatie.

“Eu le-am spus colegilor mei ca noi in firma suntem ca un autocar, care se indreapta catre Frankfurt, iar toti cei din autocar trebuie sa isi doreasca sa mearga la Frankfurt. Vor fi si unii care vor la Medgidia, insa e greu sa le mai schimbi oamenilor destinatia dupa ce s-au urcat. Asadar, luati langa voi oameni cu acceasi viziune, care isi doresc excelenta. Prin servicii de excelenta este singura sansa de a ne deosebi sustenabil de ceilalti, pentru ca altfel ne vom bate pe preturi, pe furturi, pe inselaciuni, pe tehnici de vanzare «cum sa-i mai prostim pe ceilalti»", a adaugat el.

Anastasiu a explicat necesitatea noilor antreprenori de a se concentra pe excelenta in contextul in care cultura romaneasca este una "confortabila".

"Chiar si managerii straini, care vin din culturi riguroase intr-o cultura romanesca in care «merge si asa» se simt confortabil aici si se adaptateaza foarte repede. Mentalitatea trebuie schimbata si impusa inca de la gradinita, la facultate deja nu se mai poate schimba nimic, este prea tarziu", a incheiat Anastasiu.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Companii »



Citeste si
Cum arata palatul eclectic de 2,5 mil euro din centrul Bucurestiului