GFR, care participa si la privatizarea CFR Marfa, a anuntat in luna februarie ca a indeplinit cerintele de calificare si a intrat pe lista scurta pentru privatizarea companiei BDZ Cargo din Bulgaria
"Parteneriatul strategic dintre GFR si EximBank se orienteaza catre alte tinte de interes din afara Romaniei, pe de o parte, si catre activitatea curenta a companiei pe de alta, insa nu ia in considerare, sub nici o forma, o implicare in privatizarile din Romania, nici acum, nici in viitor. Orice companie din Romania capabila sa-si extinda activitatea in afara tarii este un potential partener al EximBank. Cred ca avem companii romanesti care au ajuns la maturitate deplina pe piata locala si care vor si pot sa devina jucatori regionali", a declarat Traian Halalai, presedintele EximBank.
EximBank este o institutie specializata al carei portofoliu de produse este axat pe cele trei directii de actiune: finantare, garantare si asigurare.
Pachetul de finantare al bancii cuprinde atat credite standard pentru activitatea curenta sau pentru investitii, cat si produse specifice cu caracter de ajutor de stat: credite cu dobanda subventionata (dobinda este cu cinci puncte procentuale sub dobanda pietei si este fixa pe toata perioada de creditare) si compensarea partiala a dobanzii care permite recuperarea a pana la 50% din dobanda platita pentru creditele de investitii in lei contractate de la banci, inclusiv EximBank.
Privatizarea CFR Marfa continua doar cu Grup Feroviar Roman si asocierea Transferoviar Grup - Donau Finanz, in conditiile in care plicul depus de americanii de la OmniTRAX nu a continut oferta preliminara si neangajanta.
Privatizarea CFR Marfa are ca termen de finalizare data de 20 iunie si presupune vanzarea a 51% din actiunile companiei.
Licitatia pentru cedarea pachetului majoritar de actiuni porneste de la 180 milioane de euro.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: