Grupul de firme Agricola Bacau a inregistrat in primele sase luni ale acestui an o cifra de afaceri de 286, 6 mil. lei, in crestere cu 6% fata de perioada similara a anului trecut, anunta compania.

Agricola International, cea mai importanta companie din cadrul grupului, in care sunt integrate lantul de productie al carnii de pasare, reteaua proprie de magazine si operatorul logistic, a inregistrat in prima jumatate a anului o crestere a cifrei de afaceri cu 11%, ajungand in prezent la circa 181,5 mil. lei.

Vanzarile de carne de pui au crescut cu 12% in volum, respectiv cu 23% in valoare.

“La carnea de pui avem in primele sase luni o crestere a cifrei de afaceri de 23%, adica 16.764 tone vandute in 2013, fata de 15.005 tone in 2012. Pretul mediu al perioadei este cu 10% mai mare fata de anul trecut. Nu pot sa nu remarc faptul ca in perioada 2009 – 2012 pretul mediu la carnea de pasare comercializata in Romania a crescut doar cu 17%, adica mai putin decat inflatia inregistrata in aceeasi perioada, in timp ce costul resurselor de baza (cereale, sroturi, etc) a avut o crestere de peste 100%”, a declarat Grigore Horoi, presedinte Agricola Bacau.

In prima parte a anului, la export au plecat cantitati similare cu cele de anul trecut, insa daca acestea reprezentau in 2012 circa 20% din productia de carne, in acest an reprezinta 16% din productie. Principalele piete pentru export sunt Germania, Olanda, Franta, Grecia si Marea Britanie.

La categoria oua de consum, Avicola Lumina Constanta a comercializat circa 25,8 milioane oua, cu 27% mai mult decat in aceeasi perioada a anului trecut De asemenea, cifra de afaceri in primul semestru al acestui an este cu 13% mai mare decat cea corespunzatoare perioadei similare a anului trecut.

“Piata oualor pentru consum a fost una interesanta, dar si «trista» in acest semestru. Dupa o criza prelungita a resurselor furajere, la care se adauga efortul de aliniere la standardele UE de bunastare, industria s-a confruntat in aceasta perioada cu o situatie mai mult decat interesanta: pentru un lung interval de timp costul de productie al oului a fost de 0,40 lei, iar pretul de vanzare a fost de 0,12 lei”, adauga Grigore Horoi.

Agricola detinea anul trecut o cota de 15% din piata carnii de pui, 19% din piata de semipreparate si produse de tip ready-meal, potrivit datelor Nielsen.


Mai multe articole din sectiunea Companii »



Citeste si
Afacerile grupului de firme Agricola au crescut cu 10%