Gripa aviara distruge incet, dar sigur, intreaga industrie a cresterii pasarilor
Carnea de pasare este cu 30% mai ieftina decit la inceputul anului si scaderea ar putea continua. Am ajuns sa vindem un kilogram de carne la un pret de 35.000 de lei dupa ce in urma cu doar citeva luni era peste 60.000 lei. Nu este exclus ca preturile sa mai scada in perioada urmatoare pentru ca producatorii prefera sa vinda mai ieftin decit sa ramina cu marfa, mai ales ca este vorba despre un produs perisabil care nu poate fi pastrat prea mult. Oricum, este foarte greu pentru crescatori sa scape de carnea de pe stoc, a spus Ilie Van, presedintele Uniunii Crescatorilor de Pasari. Si pretul la oua a scazut foarte mult, numai in luna mai reducindu-se cu zece procente.

Cererea in continua scadere

Din octombrie 2005 cind a aparut prima data gripa aviara in Romania, cererea de carne de pasare si de oua a scazut in mod constant. Totul a culminat in luna mai a acestui an cind nu s-a mai cumparat aproape deloc produse avicole, oamenii preferind sa mearga dupa principiul mai bine deloc, decit sa riscam o imbolnavire. Daca prima epidemie a dus la scaderea vinzarilor cu 20-30% si a avut un impact destul de mic asupra preturilor de comercializare, de luna trecuta cind gripa aviara a fost descoperita in complexuri de crestere a pasarilor, oamenii au ocolit in mod constat standurile cu carne de pasare.

Sursa: http://www.cotidianul.ro/index.php?id=5696&art=13806&cHash=d390f5d728

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri