Compania de foraj petrolier marin Grup Servicii Petroliere (GSP), parte a grupului Upetrom, intentioneaza sa isi extinda activitatile in nordul Rusiei si sa cumpere noi platforme de foraj.

"Avem sase platforme, iar planul este sa dublam numarul lor. Depinde cum gasim bani si contracte. Avem discutii sa preluam contracte si platforme cu contracte. (...) Problema este ca au crescut preturile pentru ca au crescut investitiile off-shore", a declarat omul de afaceri Gabriel Comanescu (foto), proprietarul Upetrom, noteaza Mediafax.

El a adaugat ca, pe langa platforme, grupul este interesat si de achizitia a doua nave destinate operatiunilor de foraj marin.

La preturile actuale, platformele noi costa circa 200 milioane de dolari, iar cele vechi jumatate din aceasta suma, in timp ce investitia intr-o nava poate ajunge pana la 600 milioane de dolari, a adaugat Comanescu.

La sfarsitul anului 2005, GSP a preluat de la Petrom sase platforme de foraj marin, pentru circa 100 de milioane de dolari.

Dupa Marea Nordului ne vom axa pe Marea Neagra si Marea Mediterana!

Obiectivul GSP este extinderea in zona de nord a Rusiei, precum si consolidarea activitatii in Marea Neagra si Marea Mediterana.

"Obiectivul nostru este extinderea in nordul Rusiei, acolo nu e nimeni. Este o zona tinta puternica pentru noi. Dupa Marea Nordului ne vom axa pe Marea Neagra si Marea Mediterana, pe care le consideram aceeasi piata", a precizat Comanescu.

GSP a anuntat in primavara anului trecut ca a obtinut primele doua contracte de lucrari in Marea Nordului, ambele din partea companiei Wintershall Noordzee, din Olanda, pentru foraj marin, respectiv pentru constructia unei conducte petroliere.

Alte zone in care compania vrea sa se consolideze sunt Orientul Mijlociu si Africa de Vest, prin parteneriate.

Compania este in discutii pentru semnarea de noi contracte si prelungirea unor acorduri anterioare cu mai multe companii, precum Gazprom, Rosneft, Lukoil, Total, Pemex (Mexic), Turkish Petroleum.

Potrivit lui Comanescu, GSP va reveni in 2014 la nivelul cifrei de afaceri din 2010, respectiv 2,3 miliarde de lei, urmand ca din 2015 sa depaseasca acest plafon datorita contractelor pe care compania le va avea pentru luccrari de foraj marin de mare adancime.

Este enorm de mult gaz in Marea Neagra.

"In 2014, ca afaceri, vom fi pe langa nivelul din 2010, iar dupa 2014 vom ajunge mai sus. In 2014 vom incepe forajul de mare adancime si constructiile de mare adancime, vom lucra la maxim. (...) Este enorm de mult gaz in Marea Neagra", a spus Comanescu, adaugand ca forajul la adancimi mari "este marele pas in dezvoltare, care va schimba fata GSP".

Mai multe companii, printre care OMV Petrom, Exxon (SUA), Lukoil (Rusia), Sterling Resources (Canada), au concesionate perimetre petroliere in Marea Neagra.

Pana in prezent, OMV Petrom si Exxon, care exploreaza in comun mai multe perimetre, au anuntat ca au descoperit rezerve de gaze in Marea Neagra cuprinse intre 42 si 84 miliarde metri cubi, care echivaleaza cu de 3-6 ori consumul anual al Romaniei.

Potrivit datelor Ministerului Finantelor Publice, GSP a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 813 milioane de lei (182,7 milioane de euro), in crestere cu 2% de la 797 milioane de lei in 2011, dar in scadere puternica fata de nivelul de 2,3 miliarde de lei inregistrat in 2010.

GSP a raportat pentru anul trecut un profit net de 143,6 milioane de lei (32,2 milioane de euro), de la pierderi de 307,3 milioane de lei in 2011.

In 2010, cand compania a raportat un nivel record al cifrei de afaceri, profitul net a fost de doar 6,5 milioane de lei, potrivit datelor Ministerului Finantelor Publice.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri