Romania detine la aceasta ora 8 hipermarketuri, 82 de supermarketuri, 68 de magazine de tip discount si 35 de magazine cash&carry care sunt operationale. Dupa ce in 2005 supermarketurile au fost cele care au luat avant, piata locala de comert va fi invadata in acest an de hipermarketuri.
Daca Bucurestiul conduce la marile magazine, de tip hiper sau supermarket, in schimb, piata de retail din provincie este dominata de discounteri (Plus, Profi, Kaufland, Penny Market, Minimax sau XXL Discount) care detin cea mai mare pondere din piata. Interesant este faptul ca o mare parte din aceste retele nu sunt prezente pe piata capitalei.

Compania de retail Rewe Romania, parte a grupului german Rewe vrea sa intre puternic pe piata magazinelor de discount de tip XXL Megadiscount si Penny Market din Romania, urmand sa investeasca aproape 200 de milioane de euro in urmatorii cinci ani."Pentru perioada 2006-2011, investitiile totale sunt estimate la 180-200 de milioane de euro, incluzand aici terenuri, cladiri, echipamente, alte mijloace fixe si obiecte de inventar", a declarat Antoniu Radu,directorul general al Rewe Romania, citat de Mediafax.

Numarul de unitati pe care compania spera sa le deschida, pe termen lung in tara noastra este de 150-200."Pe termen mediu si lung tindem sa administram o retea de circa 150-200 de magazine, reprezentand atat spatii proprii, cat si inchiriate", a precizat Antoniu Radu.

5 XXL Megadiscount si 16 Penny Market, deja, pentru Rewe

Grupul Rewe Romania cuprinde la aceasta ora cinci magazine de tip XXL Megadiscount si 16 magazine Penny Market. Reteaua XXL Megadiscount detine unitati in Bucuresti, Targoviste, Buzau, Sibiu si Braila, a caror suprafata de vanzare variaza intre 2.200 si 2.800 de metri patrati. Fiecare unitate reprezinta o investitie de aproximativ 4 milioane de euro.

Cele 16 magazine ale lantului Penny Market sunt amplasate in Craiova, Caracal, Calarasi, Tulcea, Constanta, Medgidia, Onesti, Barlad, Alexandria, Rosiorii de Vede, Ramnicu Sarat, Giurgiu, Ploiesti, Campina si Tecuci. Fiecare unitate ocupa o suprafata de vanzare de 750 de metri patrati si presupune o investitie de circa 1,5 milioane de euro.

Pentru cea de-a doua jumatate a anului 2006 compania intentioneaza sa deschida intre 14 si 18 unitati Penny Market, la Bucuresti, Buftea, Fetesti, Gaesti si Targoviste.

"Pana la sfarsitul anului vor exista 3-4 magazine Penny Market in Bucuresti, dintre care unul va fi situat in cadrul complexului comercial din Rahova", a spus Radu. Rewe va deschide anual una sau doua unitati XXL Megadiscount si intre 15 si 20 de magazine Penny Market.
Magazinele tip discounter sunt amplasate in zonele intens circulate, au suprafete de aproximativ 300-400 de metri patrati si un numar redus de produse, comercializate la preturi mai mici decat media pietei.

Carrefour, lider la hipermarketuri

Daca grupul Rewe Romania se anunta ca un investitor puternic pe piata de tip discounter din Romania, francezii de la Carrefour sunt lideri in ceea ce priveste segmentul de hipermarketuri. Intrata pe piata autohtona in 2001, firma Carrefour a fost primul operator international de hipermarketuri care a intrat in Romania. In 2005, compania a raportat o cifra de afaceri de 436 de milioane de euro, cu 180 de milioane de euro investitii in cele cinci hipermarketuri in care opereaza.

In prezent, Carrefour exista pe pietele din trei orase, in Bucuresti, Brasov si Ploiesti, lucrarile la cel de-al saselea avand loc in Constanta. Desi beneficiaza de o pozitie sigura pe piata din Romania, statutul de lider al firmei este amenintat serios de competitori ca Real si Auchan, care au fost foarte agresivi in rezervarea unor locatii, conform unui raport al companiei de servicii imobiliare Colliers International. Printre competitorii operatorului francez se numara si Cora, care a deschis in 2005 un magazin in cartierul Militari, ajungand la doua unitati in Bucuresti, al treilea complex urmand sa fie deschis la Cluj.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri