Ministrul Transporturilor, Ramona Manescu, a declarat luni seara ca Grup Feroviar Roman (GFR) ar fi putut plati pentru actiunile CFR Marfa, ca ministerul a indeplinit toate conditiile pentru transferul de proprietate si ca procesul de privatizare va fi reluat, potrivit Mediafax.

"Cumparatorul ar fi putut plati astazi, renuntand la conditiile suspensive din contract. Au fost trei astfel de conditii la care s-a facut referire: finalizarea de catre vanzator a conversiei creantelor detinute de stat asupra societatii la data semnarii contractului, conditie indeplinita de vanzator, o alta conditie suspensiva se referea la avizul favorabil al Consiliului Concurentei, aceasta fiind exclusiv in sarcina cumparatorului, care ar fi putut face notificare imediat dupa ce a castigat licitatia (in luna iunie - n.r.), insa a facut acest lucru la 22 de zile de la semnarea contractului (inceputul lunii septembrie - n.r.), si aceasta doar dupa ce a fost notificat de comisia de privatizare", a afirmat Manescu.

In ceea ce priveste a treia conditie, respectiv obtinerea de catre vanzator de la finantatorii interni si externi ai CFR Marfa a acordului de modificare a structurii actionariatului companiei, Manescu a spus ca notificarile au fost transmise de comisia de privatizare la timp, insa nu toate bancile au avizat favorabil pana acum.

Ministrul Transporturilor a aratat ca, in aceste conditii, s-a aplicat prevederea din contract care spune ca daca in termen de 60 de zile nu sunt indeplinite conditiile acordul se desfiinteaza.

Comisia de privatizare si consultanul analizeaza oportunitatea retinerii garantiei de 10 milioane de euro depusa de GFR, a mai spus Manescu.

Privatizarea CFR Marfa a esuat pentru ca unele banci creditoare ale CFR Marfa nu si-au dat acordul pentru schimbarea actionariatului, iar Consiliul Concurentei nu a avut timpul necesar pentru a se pronunta asupra tranzactiei, potrivit GFR.

In plus fata de conditiile suspensive, nici structura capitalului social nu a fost definitivata, respectiv numarul de actiuni corespunzator cotei de 51% care urmeaza sa se transfere. In acest sens, nu a fost efectuata diminuarea capitalului social cu valoarea activelor care urmeaza sa se transfere de la CFR Marfa catre alte societati detinute de stat", potrivit GFR.

Omul de afaceri Gruia Stoica, proprietarul Grup Feroviar Roman, a declarat ca va participa la o noua incercare de privatizare a CFR Marfa daca procesul va fi reluat.

Guvernul s-a angajat fata de FMI ca, in cazul in care tranzactia nu este finalizata, sa vanda pachetul majoritar de la CFR Marfa unui alt investitor strategic.

Potrivit hotararii de Guvern privind privatizarea CFR Marfa, termenul pentru finalizarea procesului a expirat luni, nefiind prelungit de catre Guvern.

Anexa actului normativ pentru privatizarea CFR Marfa prevede ca transferul dreptului de proprietate asupra pachetului de 51% din actiuni se realizeaza la data indeplinirii cumulative a cinci conditii: emiterea unei decizii din partea autoritatilor de concurenta; finalizarea de catre vanzator a conversiei creantelor detinute de stat asupra companiei la data semnarii contractului si definitivarea structurii capitalului social al societatii in urma operatiunii; obtinerea de catre vanzator de la finantatorii interni si externi ai societatii a unui acord cu privire la modificarea structurii actionariatului societatii, ca efect al incheierii contractului; creditarea contului vanzatorului cu toate sumele datorate de cumparator si semnarea declaratiei privind transferul dreptului de proprietate asupra pachetului de actiuni in registrul actionarilor si de actiuni al societatii.

Consiliul Concurentei nu poate da avizul pana luni, termenul limita pentru finalizarea privatizarii CFR Marfa.
Finalizarea vanzarii-cumpararii pachetului de actiuni, constand in plata pretului de cumparare si in transferul titlului de proprietate, va avea loc sub conditia semnarii unui contract de escrow unde cumparatorul sa depoziteze o suma reprezentand 10% din valoarea tranzactiei, precum si a realizarii conditiilor suspensive prevazute anterior.

Pana in prezent, GFR a platit o garantie de 10 milioane de euro si un avans de 20 milioane de euro, reprezentand 10% din valoarea tranzactiei. Pentru finalizarea privatizarii GFR ar fi trebuit sa mai achite 170 milioane de euro.
In luna iunie, GFR a fost declarat castigator in procesul de privatizare a CFR Marfa, oferind un pret de 202 milioane euro pentru 51% din actiuni.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri