Aproximativ 40% dintre consumatori spun ca sunt dispusi sa aloce mai multi bani decat isi planificasera initial pentru cumparaturi in magazine, in timp ce doar 25% procedeaza la fel in cazul cumparaturilor online, arata un studiu al ATKearney.

Explicatia consta in faptul ca magazinele reprezinta de regula destinatii “de ocazie”, consumatorii petrecandu-si timpul cautand, inspectand ferestrele magazinelor, cumparand “chilipiruri” sau facand cumparaturi de impuls. Spre deosebire, online-ul este de multe ori o destinatie impusa de tipul “misiune” pentru cei care cauta anumite produse si servicii la cel mai mic pret.

In acest context, studiul ATKearney, realizat pe un esantion de 3.200 de consumatori americani si britanici, subliniaza ca o discutie despre un posibil declin al magazinelor fizice este prematura, acestea ramanand in continuare in centrul atentiei consumatorilor.

Cu toate acestea, aparitia canalelor noi de comert a generat o competitie acerba, respectiv o presiune pe costuri si preturi. Mai exact, magazinele in sine, fara o asociere cu alte canale de cumparaturi de tipul online-ului, au devenit mai putin productive si profitabile.

Anul trecut, 92% dintre cumparaturi au avut loc in magazine, acestea fiind si locatiile preferate de consumatorii de toate varstele si cu diferite bugete.

Potrivit studiului, printre motivele invocate de consumatori in favoarea cumparaturilor in magazine se numara indeplinirea unei necesitati imediate, posibilitatea de a proba articolele si de a le testa inainte de achizitie. Vizita intr-un magazin reprezinta inca un eveniment social – consumatorii pot petrece timp impreuna cu prietenii si familia in timp ce merg la cumparaturi.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri