DPD Romania, una dintre cele mai mari companii de coletarie si curierat expres de pe piata locala, cu un volum de 3,5 milioane de expedieri pe an in Romania si 3 milioane de trimiteri pe noapte in Europa, se asteapta ca Black Friday sa mareasca activitatea cu 40-60% pentru saptamanile urmatoare.

Intr-o zi normala DPD are 15.000 de expedieri, iar datorita Black Friday volumul va creste pana la 24.000 de expedieri pe zi in saptamanile urmatoare.

“Anul acesta ne asteptam la nivel de piata ca Black Friday sa fie mai mare, pentru ca sunt mai multi oamenii care stiu de aceasta zi de reduceri, fiind al treilea an pe piata romaneasca, iar retailerii vor fi mai bine pregatiti. Ne-am programat sa avem capacitati mai mari cu 40-60% fata de o zi normala, nu neaparat pentru Black Friday, ci pentru saptamanile urmatoare”, a declarat Alin Gherman, director comercial DPD Romania.

Comertul electronic (e-commerce) reprezinta in prezent 30% din activitatea DPD, iar in urmatorii doi ani va creste la 50%.

Dupa primele 9 luni, cifra de afaceri DPD Romania a crescut cu 24%, la 34,8 milioane lei, iar profitul cu 16%, la circa 500.000 euro. Anual profitul companiei, reprezinta circa 5-6% din cifra de afaceri.

Principalele motoare care au determinat evolutia DPD Romania sunt investitiile constante alocate de companie atat dezvoltarii de noi solutii si servicii dedicate segmentului B2C si comertului online, precum Predict si DPD Classic International, cat si in vederea asigurarii unei acoperiri teritoriale cat mai largi.

Pentru 2013, DPD Romania previzioneaza o crestere de 18% a cifrei de afaceri, sustinuta de investitiile si strategia de perfectionare a serviciilor oferite clientilor sai.

Numarul de clienti DPD a crescut anul acesta cu 35%, la peste 5.000, dintre care circa 90% sunt IMM-uri.

DPD este cea mai mare companie de curierat cu transport rutier, avand peste 50 de subcontractori. Coletele din Marea Britanie sosesc in Romania in 5 zile, la centrul de sortare din Sibiu. Compania nu foloseste transportul aerian.

Potrivit lui Lucian Aldescu, CEO al DPD Romania, “investitiile anul acesta s-au ridicat la 600.000 de euro in sisteme de sortare si IT, iar anul trecut au fost de 400.000 de euro in terminale mobile”.

Printre solutiile lansate de curier anul acesta, in iulie, pentru segmentul B2C, se numara Predict, o solutie simpla si eficienta de pre-alertare a clientilor, via SMS sau e-mail, in privinta intervalului de timp estimat pentru livrarea coletelor.

DPD Romania, companie detinuta de grupul GeoPost, subsidiara La Poste, a incheiat anul 2012 cu o cifra de afaceri de 45,3 milioane lei, cu 26% mai mare fata de cea din 2011.

Compania este activa pe piata locala din 2008, prin preluarea Pegasus, prima companie de livrari urbane din Romania, infiintata in 1997.

In prezent, DPD Romania se numara printre primele 5 companii de curierat rapid si coletarie din Romania, cu peste 500 de angajati (inclusiv francizele), 72 depozite si 15.000 de colete livrate zilnic. DPD Romania are o acoperire nationala in proportie de 100% si efectueaza livrari in peste 230 de tari din intreaga lume.

Printre principalii jucatori pe piata locala de curierat se numara Fan Courier, Fastius Curier, DPD Romania, Cargus Curier, UPS, DHL.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri