Vanzarile de ciment ale grupului francez Lafarge in Romania au scazut cu aproximativ 15% in primele noua luni ale anului, din cauza scaderii investitiilor in infrastructura si concurentei intense de pe piata, potrivit unui raport al companiei, dat publicitatii de Mediafax.

Lafarge, al doilea mare producator de ciment la nivel mondial, noteaza ca afacerile din Europa Centrala si de Est au fost afectate de cheltuielile limitate pentru infrastructura din Romania si Polonia, ca urmare a sumelor mai mici din fonduri UE disponibile in aceste tari.
Astfel, vanzarile Lafarge in regiune au scazut cu 10% in primele noua luni ale anului fata de perioada corespunzatoare a anului trecut, de la 989 milioane euro la 887 milioane euro.
Declinul s-a ameliorat in trimestrul al treilea, cand veniturile companiei in Europa Centrala si de Est au coborat cu 5%, la 399 milioane euro.
Profitul operational (EBITDA) raportat de Lafarge pentru regiune a coborat cu 29% in primele noua luni ale anului, la 151 milioane euro, respectiv cu 17% in trimestrul al treilea, la 106 milioane euro.
Lafarge este prezent in Romania pe segmentul cimentului, cu ponderea cea mai mare in vanzari, dar si al betoanelor si agregatelor. Pe piata locala principalii concurenti ai Lafarge sunt HeidelbergCement (Germania) si Holcim (Elvetia).

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri