Cemacon SA (CEON) a inregistrat o crestere cu 34% a cifrei de afaceri in primele 9 luni ale anului fata de aceeasi perioada a anului precedent. Vanzarile cantitative au crescut cu 33%, iar profitabilitatea operationala este de 21%. Pentru 2013, Cemacon isi mentine ca obiectiv atingerea unei cote de piata de 16% la nivel national.

Rezultatele obtinute de Cemacon in primele 9 luni ale anului continua trendul ascendent inregistrat de companie inca din 2010. Fata de valorile inregistrate in 2009, vanzarile Cemacon la 9 luni in 2013, arata o crestere cu 72%, in conditiile in care vanzarile pe piata de caramida au scazut cu 32%.

“Obiectivele pentru 2013 au fost setate astfel incat Cemacon sa-si continue cresterea, ceea ce parea dificil la inceputul anului, in conditiile date ale pietei. Am urmarit sa crestem, dar in conditii de profitabilitate. Am intrat pe piete noi, ne-am consolidat reteaua de parteneri, am adaugat si centrele proprii de distributie in zone cheie, am lansat produse noi pe piata, am trecut printr-un proces de rebranding si ne-am creat o noua imagine in piata”, a declarat Liviu Stoleru, Director General si Presedinte al Consiliului de Administratie al Cemacon. ”

Cresterea vanzarilor a venit ca urmare a consolidarii pozitiei in piata din Transilvania si a extinderii zonelor de distributie.

"In cei trei ani de cand Cemacon a intrat intr-un proces amplu de reorganizare, am reusit sa demonstram ca putem fi performanti. Semnarea acordului de principiu privind restructurarea pachetului de credite bancare, care s-a intamplat de curand, ne va permite sa obtinem un bilant financiar echilibrat. Este un pas extrem de important pentru noi, dar si o reusita de exceptie pentru mediul privat de afaceri din Romania.”, a adaugat Liviu Stoleru.

Citeste si:
Cemacon, in linie cu asteptarile: plus 35% pentru 2015
Afacerile Cemacon la 9 luni,...

Fabrica Cemacon de la Recea inregistreaza anul acesta un record de functionare de 11 luni din 12 intr-un an. Este cea mai lunga perioada de la darea in folosinta si vine pe fondul extinderii portofoliului de produse cu formate noi, implementate in productie cu consumuri energetice optimizate.

Cifra de afaceri a companiei a crescut cu 34% fata de 2012, la 34,8 milioane de lei, iar totalul veniturilor operationale a inregistrat o crestere de 9 procente.

Cheltuielile companiei au fost influentate de schimbarea modelului de vanzari. Prin abordarea de zone geografice noi au crescut costurile de transport. De asemenea, proiectul de rebranding, precum si promovarea noului portofoliu de produse, vectori importanti ai cresterii vanzarilor, au determinat cresteri de costuri raportat la anul anterior. Costul de productie a fost influentat de cresterile de pret la combustibili, energie si ambalaje, insa impactul a fost atenuat prin metode de eficientizare a consumului energetic in procesul de productie. De asemenea, fata de 2012, in primele 9 luni ale anului au crescut cheltuielile cu personalul in contextul pornirii mai devreme a activitatii de productie si odata cu schimbarile facute la nivelul echipei.

Astfel, in contextul in care compania nu a produs pe stoc si nu au fost realizate venituri aferente certificatelor energetice, profitul operational, EBITDA, se situeaza la 9 luni la 7,6 milioane lei, cu o rata de 21%, care mentine Cemacon la o performanta de top in sector.

Citeste si:
Cemacon, noi investitii pentru productia de blocuri ceramice
Cemacon isi extinde...

Rezultatul financiar la 9 luni continua sa fie negativ, sub influenta costurilor cu dobanzile aferente pachetului de credite de peste 26 de milioane euro contractat de companie inainte de 2010. Nu se manifesta inca prevederile acordului de principiu semnat de actionarii Cemacon, managementul companiei si BCR in vederea restructurarii creditelor detinute de companie la BCR. Procesul ce se va implementa in urmatoarele luni va conduce la o puternica echilibrare bilantiera a companiei, care va pastra doar o datorie sustenabila de 13 milioane euro.

Pentru trimestrul IV al anului 2013, accentul ramane pe atingerea obiectivului de profitabilitate operationala care sa asigure resurse optime de pornire in noul exercitiu financiar.

Cemacon SA este al treilea mare producator de sisteme de zidarii ceramice din Romania si unul dintre liderii pietei din Transilvania.

Compania opereaza cea mai moderna si mai mare capacitate de productie din Romania cu produse de calitate premium obtinute la costuri de productie foarte competitive.

Cemacon SA este companie listata la Bursa de Valori Bucuresti si detinuta, preponderent, de actionari institutionali, fonduri de investitii romanesti si straine; managementul companiei este unul profesionist, independent si cu puternica expertiza de sector

Citeste si:
Liviu Stoleru, numit la conducerea Cemacon pentru inca patru ani
Liviu Stoleru, numit la...


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Companii »



Citeste si
Cemacon, profit operational in crestere cu 65% la 6 luni