Retailerii ar trebui sa colaboreze strans, pentru ca daca nu se va intampla asa, vom asista la o canibalizare superba in urmatorii ani si vom trece de la magazine moderne la tarabe, a declarat Sorin Minea, presedinte al Angst, la evenimentul Retail Arena organizat de wall-street.ro in parteneriat cu Carrefour, Cardsimplus.ro, DPD Romania, Daedalus Millward Brown si retail.ro.

„Intr-o piata ca Romania care este destul de haotica, presiunea pe care o pune cineva mai mare duce doar la o scadere in zona de preturi. Orice fel de branduire, rebranduire se poate face numai cu foarte multi bani, iar pe viitor, piata se va imparti in retele de magazine sub umbrela unor retaileri mari si unele foarte mici, de proximitate. Retailerii ar trebui sa colaboreze strans. Daca nu, vom asista la o canibalizare superba in urmatorii ani”, a afirmat Minea.

El a adaugat ca in criza consumul din Romania nu a scazut, ba chiar a inregistrat o crestere, insa cresterea a fost pe piata nefiscalizata.

„Raspunul magazinului din colt a fost sa lucreze pe piata neagra. Rulajul produselor in aceste magazine este foarte rapid, ele nu iti mai accepta marfa decat fara factura. Romania care a fost pe ultimele locurile pe zona de dezvoltare a comertului modern, acum este varf de lance, iar senzatia este ca se fac experimente. S-ar putea sa se creeze un haos generalizat si sa ne mutam de la magazine la tarabe. Cine are bani poate sa rezite pe o piata a evaziunii, cine nu are bani dispare. Sa faci concurenta marilor retaileri este o prostie, sa spui ca le vei invinge este nebunie curata, trebuie sa colaborezi cu ele. Trebuie diferentiat foarte bine magazinul de proximitate de supermarket”, a explicat presedintele Angst.

Este o marlanie pe care recunosc pe care am facut-o. Cand piata o cere, o faci

Minea a mai spus ca romanul este un consumator oportunist, care nu are nicio tendinta de a atrage un brand.

Citeste si:
Angst a preluat pachetul majoritar al fabricii Salsi din Sinaia
Tranzactie pe piata de carne:...

„Romania este printre putinele tari in care nu poti diferentia produsele de cailitate de cele slabe sau medii pentru ca preturile sunt farte mici”.

El a mai declarat ca o parte dintre produsele asa numite „traditionale” nu ar trebui inregistrate pentru ca nu sunt traditionale.

„Si eu am inregistrat vreo 7 produse dintre care 2-3 nu aveau nici legatura cu produsele traditionale. De exemplu , am inregistrat parizerul traditional. Nu exista parizer traditional. Este o marlanie si eu recunosc ca am facut-o. Cand piata o cere , o faci, dar macar erau verificate din punct de vedere sanitar veterinar”, a spus Minea.

Citeste si:
Prima zi la RetailArena 2017: un mix perfect de speakeri si dezbateri
Prima zi la RetailArena 2017:...


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Companii »



Citeste si
[FOTO] Cum arata noul format de magazin Mega Image