Sabina Luca lucreaza de 15 ani in cadrul Ursus Breweries, filiala locala a gigantului SABMiller, si ocupa in prezent functia de manager de calitate proces si produs. Pana aici nimic neobisnuit. Insa romanca este cel mai bun degustator de bere la nivel mondial in cadrul grupului, castigand in acest sens un premiu rareori atribuit unei femei.

In cei cinci ani de studiu in cadrul Facultatii de Tehnologia si Controlul Calitatii Produselor Alimentare din cadrul Universitatii "Dunarea de Jos” din Galati Sabina Luca s-a specializat in tehnologiile care au atras-o cel mai mult la acea vreme si anume procesarea carnii, productia uleiurilor vegetale si tehnologia berii. Insa, in urma unui curs pentru studenti oferit de catre Universitatea din Leuven (Belgia) a realizat ca isi doreste sa lucreze intr-o fabrica de bere. Primul angajator, si unicul de altfel, Ursus Breweries. Prima oprire: fabrica de bere din Cluj-Napoca.

Din 1999 si pana in prezent a ocupat diferite functii in cadrul companiei, de la coordonare sectiei "Fierbere” (unde din materiile prime se obtine mustul - prima etapa in fabricarea berii), specialist dezvoltare procese (dezvoltarea de produse noi incepand cu designul produsului, la testare si evaluare pana la lansarea pe piata), in prezent fiind manager de calitate proces si produs.

Ca si activitati "permanente”, independente de pozitia pe care o ocupa in companie, Sabina face parte din echipa de auditori ai SABMiller Europa pentru furnizorii de materii prime. De asemenea, este membru in echipa de degustatori a fabricii din Buzau si a SABMiller Europa, ca degustator validat. Aceste atributii implica multe calatorii in interes de serviciu, precum si participarea la diverse concursuri. Cel mai important premiu obtinut pana acum a fost SABMiller Taster of the Year 2012 obtinut in cadrul unui concurs global la care au participat peste 2.000 de degustatori.

Pentru acest premiu s-a „antrenat” inca din primele zile de la angajare. Dupa doua saptamani de la intrarea in echipa Ursus, Sabina era deja inclusa in echipa de degustare – la "incepatori” - si invata prima aroma, cea de diacetil, o aroma formata de drojdie in timpul fermentatiei. In prezent, a ajuns sa simta o varietate larga de arome, la concentratii mici, si poate sa ordoneze mostrele dupa concentratii, cu o acuratete buna.

Degustarea inseamna evaluarea senzoriala a tuturor materiilor prime, a apei, a materialelor de ambalare care intra in contact cu produsul (capse, sticle), a drojdiei, a produsului intermediar pe parcursul procesului de fabricare, a produsului imbuteliat proaspat, a berii din piata

Chiar daca recunoaste ca nu este cu adevarat o cunoscatoare a altor stiluri de bere in afara celor lager sau pilsner, Sabinei ii place mereu sa incerce in calatoriile in strainatate berile locale si, cu precadere, berile englezesti si specialitatile belgiene datorita combinatiilor "provocatoare" de arome, gusturi si texturi. In privinta preferintelor "locale", sustine ca in top se afla branduri din portofoliul companiei pentru care lucreaza, precum Ursus Premium, Ursus Black sau Redd’s.

Atunci cand nu calatoreste programul sau de lucru incepe si se termina la fabrica din Buzau, insa rar inseamna acelasi lucru ca ziua precedenta: poate fi strict activitate de birou, cu calcule, dezvoltarea de documentatie pentru sortimentele companiei, insa poate reprezenta la fel de usor o zi petrecuta in laborator, cu teste si incercari, sau o zi petrecuta exclusiv in sectiile de productie.

"De cateva ori pe an, o ziua obisnuita de lucru este la Budapesta, la sesiuni speciale de degustare, sau este in tara ori in strainatate, cu ocazia auditurilor la care particip. O zi obisnuita de lucru poate sa insemne o zi plina cu vizite in piata sau o zi plina cu intalniri, cu echipele de proiect, pentru proiectele in care sunt implicata", adauga Sabina Luca.

Isi aduce aminte cu zambetul pe buze de cateva intamplari amuzante din experienta sa de degustator.

Cred ca prietenii mei gaseau amuzant ca intr-o anumita etapa a dezvoltarii mele ca degustator, martea intre orele 8 si 9 dimineata, aveam program de degustare bere filtrata. Cu alte cuvinte, incepeam ziua cu o bere rece

"O alta intamplare, care din fericire a fost amuzanta pentru mine: participam la un sesiune informala de training, in care le prezentam colegilor din alt departament sortimentele noastre. Desigur ca dupa ce am prezentat prima bere, Timisoreana, a urmat a 2-a. Trebuia sa fie Ursus. Reactia mea spontana si usor contrariata catre colegul care imi servea berea, imediat dupa ce am gustat, a fost „Asta nu e Ursus!”. Era Ciucas si eram testata (colegul era facilitatorul cursului, deci trebuia sa ma testeze). Dar fiecare intamplare are lectia sa. De atunci imi torn singura in pahar", spune Sabina.

Volumul vanzarilor raportate de Ursus Breweries, detinut de gigantul sud-african SABMiller, a avansat cu 6% in prima jumatate a anului fiscal (incheiat in septembrie 2013) datorita evolutiei brandului Ciucas in format PET, in timp ce profitul a fost impactat de cresterea costurilor si a investitiilor mai mari in marketing.

Ursus Breweries detine unitati de producere a berii la Timisoara, Buzau, Brasov si o unitate de productie de capacitate mica la Cluj. Totodata, grupul a achizitionat in 2009, prin Ursus Breweries, producatorul Bere Azuga. Brandurile prin care SABMiller este prezent in Romania sunt Ursus, Timisoreana, Ciucas, Peroni Nastro Azzurro, Grolsch, Azuga, Redd’s, Stejar si Pilsner Urquell.

SABMiller plc, al doilea mare jucator din industria berii, are uportofoliu ce include peste 200 marci si aproximativ 70.000 de angajati in peste 75 de tari. Portofoliul grupului include marci globale ca Pilsner Urquell, Peroni NastroAzzurro, Miller Genuine Draft si Grolsch, precum si marci locale importante ca Aguila (Colombia), Castle (South Africa), Miller Lite (USA), Snow (China), Victoria Bitter (Australia) si Tyskie (Poland).

Pe plan local principalii competitori sunt Heineken, Bergenbier, Romaqua si United Romanian Breweries Bereprod.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri