Revenirea pietei constructiilor depinde in mare masura de o reducere a TVA la 19 %, crede Niculae Dusu (foto), intr-un interviu acordat wall-street.ro.

„Taxa pe valoare adaugata este un impozit indirect care se poate traduce intr-o taxa aplicata consumului. Cu cat aceasta valoare este mai mare, cu atat este descurajat consumul, cererea fiind din ce in ce mai mica. O crestere sau o scadere de TVA se reflecta in primul rand la nivelul preturilor de la raft. Diminuarea consumului ca factor de impulsionare economica influenteaza negativ evolutia acesteia. Din 2010 producatorii de materiale de constructii au fost nevoiti sa sustina prin forte proprii cresterea cu 5 puncte procentuale, obligati fiind de cresterea continua a costurilor la gaze, carburanti si energie”, apreciaza directorul general CELCO Constanta, unul dintre cei mai mari producatori de materiale de constructii pentru zidarie din Romania.

El sustine ca incepand cu data de 01.07.2010, cand s-a marit TVA de la 19% la 24%, s-au resimtit imediat efectele negative care au afectat sectorul constructiilor prin scaderea volumului lucrarilor de constructii cu 30% in iulie 2010, fata de iunie 2010.

„Sectorul constructiilor, factor determinant si mobilizator de crestere a economiei, a fost lovit direct de aceasta masura de austeritate impusa de guvernul roman.Cresterea TVA peste media europeana are influente in cresterea ponderii economiei subterane, ceea ce conduce spre denaturarea competitiei si cresterea preturilor cu efecte negative asupra nivelului de trai. O alta influenta pe care o are cota crescuta de TVA este imobilizarea cash-flow-ului intreprinderilor, care sunt nevoite sa mobilizeze sume mai mari de bani in activele circulante.

Suprataxarea carburantului, o alta masura negativa pentru constructii

Suprataxarea carburantului cu 7 eurocenti este o alta masura care va influenta negativ piata materialelor de constructii, crede reprezentantul CELCO, care subliniaza ca acest „bir” va aduce o crestere a costurilor de transport, care se va reflecta in pretul de vanzare la raft a marfurilor.

„Scumpirea transportului este o descurajare in ceea ce priveste extinderea zonelor de distributie, iar multi producatori vor fi constransi sa isi desfasoare activitatea in zonele naturale, stimuland importul in detrimentul exportului”, sustine Dusu.

In ceea ce priveste business-ul, oficialul CELCO isi propune in acest an extinderea cifrei de afaceri rezultata din exporturi, intrarea pe noi piete ce prezinta un interes sporit pentru materiale de zidarie, piete ce se afla in expansiune si, totodata, sunt suficient de apropiate ca distanta, dar si ca tipologie a consumatorului, pentru a face rentabila aceasta investitie.
Dusu nu a oferit informatii concrete privitoare la estimarile evolutiei in acest an si nici nu a precizat valoarea business-ului din anul precedent.
Potrivit datelor publicate de Ministerul de Finante, compania CELCO a incheiat anul 2012 cu afaceri de 19 milioane de euro si un profit de circa 2 milioane de euro.
Compania numara in 2012 aproximativ 280 de angajati.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »


Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri