Jean Baptiste Dernoncourt, executivul francez in varsta de 32 de ani, conduce business-ul de 5 mld. lei al Carrefour in Romania si spune despre consumatorii romani ca, spre deosebire de francezi, nu economisesc foarte mult din venituri, iar cumparaturile pentru Sarbatori le realizeaza pe ultima suta de metri.

Fost director financiar al Carrefour Romania, Jean Baptiste Dernoncourt este la a sasea schimbare de functie in cadrul companiei, pozitia de CEO fiind cea mai inalta de pana acum. El conduce astfel un business de peste un milion de euro si circa 9.300 de angajati (impreuna cu Artima), dintre care circa 4.000 de noi pozitii au fost create anul trecut.

2013 a fost un an marcat de expansiunea formatului de proximitate, Carrefour inaugurand 38 de magazine de proximitate “Express” operate in regim de franciza. Reteaua se apropie astfel de 60 de locatii. In plus, retailerul a mai deschis anul trecut un hipermarket in Galati si 13 supermarketuri “Market”. In total, compania franceza detine pe plan local o retea formata din 163 de magazine - 25 hipermarketuri Carrefour, 78 supermarketuri Market si 59 magazine de proximitate Express. Tot anul trecut a marcat intrarea Carrefour pe segmentul comertului online, in conditiile in care ponderea romanilor care cumpara alimente online a crescut de la 4,8% in 2011 la 7,2% anul trecut, potrivit unui studiu realizat de Daedalus Millward Brown.

“In functie de oportunitati vom deschide si anul acesta noi magazine, in fiecare format – hypermarket, supermarket si magazine de proximitate, raspunzand unui tip diferit de consum. Ne uitam la mai multi indicatori importanti atunci cand alegem sa deschidem un magazin, insa cel mai important este numarul de clienti”, a declarat pentru wall-street.ro Jean Baptiste Dernoncourt.

Strategia este in linie cu cea a anului trecut, cand comertul modern a depasit pentru prima data retailul traditional, detinand un procent de 53% din total piata.

“Tarile vest europene sunt deja la peste 90% comert modern, ceea ce ne arata clar ca mai este spatiu de dezvoltare. Dezvoltarea pe mai multe formate acopera nevoi diferite a cosnumatorului”, completeaza CEO-ul Carrefour Romania.

Potrivit datelor GfK, comertul modern a ajuns la 53% din total piata, de la 49% anul trecut, depasindu-l pentru prima data pe cel traditional. Cea mai mare pondere in comertul modern este detinuta de hipermarketuri - 28%, urmata de supermarketuri - 13%, discounteri - 9%, cash&carry - 1% si magazine de proximitate - 2%.

90% din produsele marca proprie sunt fabricate in Romania

De asemenea, avansul marcilor proprii, o alte tendinta care s-a mentinut constanta de la inceputul crizei financiare, va continua si anul acesta. In prezent, marcile proprii reprezinta 13% din vanzarile Carrefour in Romania.

“Cumpararea de marci proprii este o adevarata tendinta de la inceputul crizei datorita unei calitati similare cu marcile nationale, insa la un pret in medie cu 30% mai ieftin. Acest segment este in crestere. Cautam sa dezvoltam aceste produse cu producatori romani, chiar daca este mult mai greu si mai lung ca proces decat ar fi fost simplul proces de import de la tara mama”, explica Dernoncourt.

Potrivit datelor Carrefour, aproximativ 90% din produsele alimentare marca proprie vandute in magazinele retailerului in Romania sunt fabricate pe plan local.

In prezent, marcile private reprezinta 15% din piata de retail, adica aproape 2,6 miliarde euro. Valoarea pietei de retail a fost anul trecut de 17,2 miliarde euro, potrivit datelor Consiliului Concurentei.

La nivel mondial, cei mai mari consumatori de marci private sunt Marea Britanie, Spania, Germania, Elvetia si SUA.

Intrebat care sunt principalele asemanari intre consumatorii romani si cei francezi, tara de origine a CEO-ului Carrefour, acesta sustine ca ambelor nationalitati “le place sa manance bine”.

“Insa exista si deosebiri, de exemplu romanii nu economisesc foarte mult din venituri iar in perioade de Sarbatori, isi fac cumparaturile pe ultima suta de metri”, completeaza Jean Baptiste Dernoncourt.

Bonul de cumparaturi in online, mai mare decat cel din magazinul fizic

Desi intr-un stadiu extrem de incipient, Romania “va arde etape” in ceea ce priveste livrarile de produse alimentare pe Internet, urmand sa depaseasca ponderea de 1,5% din totalul vanzarilor de produse alimentare in urmatorii 2-3 ani, sustineau reprezentantii Carrefour in momentul lansarii oficiale a primului hipermarket ce a intrat pe segmentul de livrari online. La cinci luni de la lansare, CEO-ul Carrefour Romania nu a dorit sa ofere detalii privind cifra de afaceri realizata pana acum de magazinul online, sustinand doar ca proiectul este “in linie cu asteptarile”.

“Bonul este mai mare in online decat cel din magazinul fizic. Acum cu zapada putem spune ca comenzile s-au dublat. Constituie o alternativa foarte la indemana pe vreme proasta. Printre obiectiile pe care le-am primit in legatura cu magazinul online a fost sa avem mai multe produse pe site, ceea ce si facem. Am deschis anul trecut cu 7.000 de articole si am ajuns in prezent la peste 11.000”, spune Dernoncourt.

Principalii concurenti ai companiei pe zona de online sunt Metro, Cora si Selgros.

Carrefour a avut in 2012 pe piata romaneasca vanzari de 986 milioane euro, fara TVA, in crestere cu 3% fata de 2011, si un profit de 23 milioane euro.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri